ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၉၇၄ ခုတြင္ ေပၚတူဂီလူမ်ဳိး ဒီဗရစ္တိုငဇင္ကာသည္ ဒဂံုၿမိဳ႕ကိုက်ဴးေက်ာ္စဥ္ ဆံေတာ္ရွင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရင္ျပင္မွ ပိႆာခ်ိန္ ၁၈ဝဝဝဝ ရွိေသာ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းကို အေျမာက္သြန္းလုပ္ရန္ သယ္ယူစဥ္ ရန္ကုန္ျမစ္၊ ပဲခူးျမစ္၊ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း ဆံုရာ ျမစ္ဆံုတြင္ ေရသို႔က်၍ နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝဝ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ၿပီး စတင္သြန္း လုပ္ခ်ိန္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၈၃၈ ခုႏွစ္ကဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝဝ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ဆယ္ယူေရးအဖြဲ႕က ၾသဂုတ္ ၁၁ ရက္တြင္ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကုိ ေရျပည့္ခ်ိန္တြင္ ဆယ္ယူေနၾကၿပီး သံုးထပ္သေဘၤာ ဗညားဒလသံုးထပ္သေဘၤာေပၚမွ ဆရာေတာ္မ်ားက ပရိတ္တရားတုိ႔ကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္လ်က္ရွိသည္။ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္အထိ ျမစ္ေရတက္မႈသည္ ေရငုပ္သမားတို႔အတြက္ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပလ်က္ရွိေနသည္။ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ယူမႈကို ပရိသတ္မ်ားကလည္း ေန႔စဥ္လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေလ့လာလ်က္ရွိသည္။ တူးေဖာ္ဆယ္ယူေသာ ႏုန္းတူးစက္၊ အထူးယာဥ္ႏွင့္ဆရာေတာ္မ်ားပရိတ္ရြတ္ဖတ္ေသာ ေရယာဥ္မ်ားသုိ႔ ကပ္ခြင့္၊ တက္ခြင့္မျပဳေခ်။ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၏ အေမြအႏွစ္ျဖစ္ေသာ သမုိင္းမွတ္တုိင္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျပည္သူအေပါင္းက ျမင္ေတြ႕ခ်င္ေသာ ဆႏၵျပင္းျပလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေရေအာက္ရွိ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတုိင္မီ ပထမဆံုး ေရငုပ္ဆယ္ယူခဲ့ေသာအဖဲြ႕မွ ထုိအခ်ိန္က ရန္ကုန္တကၠသုိလ္သမိုင္း ဌာန လက္ေထာက္ကထိက ဦးေက်ာ္ က ''ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ စီးပြားေရးဌာန သုေတသနမွဴးႀကီး ေဒါက္တာမ်ဳိးျမင့္နဲ႔ အဖဲြ႕ဝင္ ၁၂ ဦးမွ ကိုယ္ပိုင္ေငြနဲ႔ ေရငုပ္အဖြဲ႕ေခါင္း ေဆာင္ဦးတင္ေရႊ၊ ဦးႀကိဳင္တို႔ျဖင့္ သီတင္းသံုးပတ္ဆယ္ယူရွာေဖြခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆယ္ယူရာတြင္ ေရတပ္က နံနက္ ၆ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီအထိ လွည့္ကင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းစတင္ခ်ိန္၊ ၿပီးဆံုးခ်ိန္ကို သတင္းပို႔ရကာ ဆယ္ယူေသာေနရာကို အမွတ္အသား မထားရွိခဲ့ရဘူး။ ေရတက္ၿပီး ေရၿငိမ္ေသာအခ်ိန္တြင္ ေမ်ာက္ေခါင္းဟုေခၚေသာ မ်က္ႏွာတစ္ခြင္၊ ႏွာေခါင္းအုပ္ေသာ ပစၥည္းျဖင့္ ေရေပၚမွ ေအာက္ဆီဂ်င္ေပးကာ ပစၥည္းစံုလင္မႈမရွိဘဲ ငုပ္ခဲ့ရၿပီး ေရေအာက္တြင္ ေနႏုိင္ရန္သံတံုး၊ ႀကိဳးကို လည္တြင္ဆြဲ၍ အႏၲရာယ္ၾကံဳပါက ေရေပၚကို အသိေပးႏုိင္၍ အသက္ကယ္ႀကိဳး တစ္ေခ်ာင္းသာ ပါရွိၿပီး တစ္ဦးဆင္းၿပီး တက္လာမွသာ တစ္ဦးဆင္းခဲ့ရေၾကာင္း၊ ေရအတက္တြင္ ေရစီးေၾကာင္း၊ ျပင္းထန္ၿပီးႏြံတုိ႔ေၾကာင့္ အရာဝတၳဳကုိ သဲကဲြစြာမျမင္ႏုိင္ဘဲ ေျခလက္ျဖင့္ စမ္းကာေလ့လာရွာ ေဖြခဲ့ရေၾကာင္း တစ္ႀကိမ္တြင္ ေရငုပ္သမားတစ္ဦးက စီဘီသေဘၤာပ်က္ႏွင့္ သေဘၤာပ်က္ပံုေဘးတြင္ ေျမဝါေက်ာက္ စရစ္မ်ားအုပ္ကာ လုံေနေသာအရာ တစ္ခုကုိစမ္းမိခဲ့ၿပီး က်န္ေရငုပ္သမားမ်ားလည္း စမ္းမိကာကိုင္တြယ္စရာမရွိ၍ စီဘီသေဘၤာပ်က္ အတြင္းက်သြားပါက ျပန္ထြက္ရန္ မလြယ္ကူသည့္အတြက္ ေအာက္ေျခ ထိစူးစမ္းရန္ အခြင့္အေရး မရခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိဂ်င္းပံုသဏၭာန္ အစုိင္အခဲသည္ အတြင္းတြင္ အမာခဲတစ္ခုရွိေနႏုိင္ၿပီး ေရငုပ္ပစၥည္းအခက္အခဲ၊ ေရေအာက္တြင္ ၾကံဳေတြ႕ရေသာ အခက္အခဲတုိ႔အျပင္ ေငြေၾကးအခက္အခဲတို႔ေၾကာင့္ သံုးပတ္ျဖင့္ ရပ္နားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

''ေခါင္းေလာင္းႀကီးက်သြားတာက ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝဝ ေက်ာ္လာတာရယ္၊ သံပါဝင္တဲ့အတြက္ ဓာတ္ျပဳသြားႏုိင္တာရယ္၊ ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္းလဲမႈ ေတြေၾကာင့္ ဘယ္ေနရာမွာရွိႏုိင္မလဲ ဆုိတာ ခန္႔မွန္းရခက္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပထမဆံုး ဆယ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဒီႏွစ္ဆန္းပုိင္းက်ဳိက္ထီးေဆာင္းဆရာေတာ္ႀကီးအပါအဝင္ ၁၂ ဖဲြ႕ ရွိသြားၿပီ။ ဘယ္သူမွ ဆယ္ယူႏုိင္ခဲ့တယ္လုိ႔ မၾကားမိခဲ့ဘူး၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆယ္စဥ္က ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္လုိ႔ ရပ္သြားခဲ့တာ ဆယ္ၿပီးတဲ့အဖဲြ႕ေတြက ဘာေၾကာင့္ရပ္သြားတယ္ဆုိတာ မေျပာခဲ့ဘူး၊ မရွင္းျပခဲ့ဘူး။ ေငြေၾကး ေတာင့္တင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ဆယ္ခဲ့တာပါပဲ။ အခု ၾသဂုတ္ ၁ဝ ရက္က စဆယ္တဲ့ ဦးစံလင္းတုိ႔ကုိ ႀကိဳဆုိဝမ္းသာပါတယ္။ ဆယ္ယူရရွိခဲ့ရင္ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္သလုိ သမုိင္းအေထာက္အထား အတြက္ ကမၻာမွာ ဝင့္ၾကြားစရာျဖစ္ လာမွာပါ။ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ကုိ ဆယ္ယူၿပီးရင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္မွာပဲ လွဴဒါန္းမယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆယ္ယူစဥ္ကလုိ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ လွဴမယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ထားရွိခ်က္တူတဲ့အတြက္ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္ပါတယ္'' ဟုဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

၁၉၈၇ မွ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္အထိ အေမရိကန္ႏုုိင္ငံသား ဂ်င္ဘလန္က (၄)ႀကိမ္တုိင္ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကုိ ရွာေဖြခဲ့ၿပီး ေဒါပံုျမစ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝဆံုရာ ေျမာက္လတၱီတြဒ္ ၁၆ ဒီဂရီ ၄၆ မိနစ္ႏွင့္ အေရွ႕ေလာင္ ဂ်ီတြဒ္ ၉၆ ဒီဂရီ ၁၃ မိနစ္တြင္ ရွိႏိုင္ သည္ဟုယူဆခဲ့ေၾကာင္း၊ ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးဆံုးေခါင္းေလာင္းႀကီးမွာ ႐ုရွားႏိုင္ငံေမာ္စကိုၿမိဳ႕ရွိ ဇာကိုလိုေကာ ေခါင္းေလာင္းႀကီးျဖစ္ၿပီး တန္ခ်ိန္ ၂ဝဝ ေက်ာ္ရွိ၍ ေအဒီ-၁၈၅၃ တြင္သြန္း လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီးမွာ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕တြင္ရွိ၍တန္ခ်ိန္ ၁၂၈ တန္ရွိၿပီး တတိယေခါင္းေလာင္းႀကီးမွာ မင္းကြန္းရွိ ၈၉ တန္ရွိေသာ ေအဒီ-၁၈ဝ၈ တြင္ ဘုိးေတာ္ဘုရားသြန္း လုပ္ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေရေအာက္မွဆယ္ယူေနေသာ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးသည္ တန္ခ်ိန္ ၃ဝဝ ဟုဆုိထားေသာေၾကာင့္ ရထားေခါင္းတြဲတစ္ခုလွ်င္တန္ ၃ဝ ဆိုပါက ေခါင္းတြဲ ၁ဝ တြဲႏွင့္ ညီမွ် ေသာ အေလးခ်ိန္ရွိ၍ ကမၻာတြင္အႀကီးဆံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီးအျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

0 Comments:

Post a Comment



Post a Comment

Thank you for your comment on my blog, Anythig you can suggesting and discuss to me.

Creative Commons License