Photo: Corbis
အေလာင္းမင္းတရားႀကီး၏ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္ေရာက္ရွိလာ (၂၅.၄.၁၉၄၈)
ဂဠဳန္ဦးေစာကို အဂၤလိပ္က အစၥေရးႏိုင္ငံ ဟိုင္ဖာၿမိဳ႕မွာ ထိန္းသိမ္းခဲ့တာ ၁၉၄၁ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ထဲမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ကို အာဖရိကတိုက္က ယူဂႏၶာမွာ အက်ဉ္းခ်ထားခဲ့တယ္။ သူျပန္လြတ္လာေတာ့ ၁၉၄၆ ဇန္နဝါရီလမွာပါ။ အဲဒီႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔မွာပဲ ေျမနီကုန္း စိန္႔ဖလိုးေက်ာင္းရဲ႕ ေရွ႕မွာ ေသနတ္နဲ႔ပစ္ လုပ္ႀကံတာ ခံရပါတယ္။ ဦးေစာဟာ ဒါကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္တာလို႔ အထင္မွားခဲ့ရာက အၫိႈးအေတးေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္လုပ္ႀကံမႈႀကီး ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ (ဦးေစာကို လုပ္ႀကံခဲ့တာ ေရႊဝါျပည္ႀကီး ဝတၳဳေရးတဲ့ ရန္ကုန္ဘေဆြ တို႔ လူစုလို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္လို႔ ဦးေစာကိုသာ ရန္ကုန္ဘေဆြတို႔က မလုပ္ႀကံခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ကို လုပ္ႀကံမယ့္ ကိစၥႀကီးဟာလည္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ မတ္လ တတိယပတ္ေလာက္က ထုတ္ခဲ့တဲ့ လွ်က္တျပက္ဂ်ာနယ္မွာ သူ႕ေဆြမ်ိဳး တစ္ေယာက္က ေျပာထားတာကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္)။
အဓိက ေျပာခ်င္တာေလးက ဦးေစာအေၾကာင္းလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ တခါတုန္းက မႏၲေလးက သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က စာေရးၿပီး ေမးဖူးတဲ့ စာဘယ္လို ဖတ္သလဲဆိုတာေလး ျပန္သတိရမိလိုက္လို႔ရယ္ ေရႊတိဂံုဘုရား အခါခါ တက္ေနရဲ႕သားနဲ႔ ကိုယ္သတိမထားမိတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုကို မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေစာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ပထမဆံုး ျပည့္ျပည့္စံုစံု စဖတ္ဖူးတာက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ စာအုပ္ပါ။ ၁၉၉၉ ေလာက္မွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္တစ္အုပ္ကိုေတာ့ စကၤာပူမွာ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ Who Kill Aung San ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး စဉ္းစားစရာေကာင္းတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ပါ။ ေနာက္ ဒီႏွစ္ထဲက်ေတာ့ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ရဲ႕ စာအုပ္ ထြက္လာတယ္။ သူ႕စာအုပ္က ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ စာအုပ္နဲ႔ တူေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပါဆင္နယ္ ကိစၥေလးေတြ ပါလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဦးေစာရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ ျပႆနာတက္ၿပီး ဂယက္ရိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့လကမွ ဆရာတင္ႏိုင္တိုးရဲ႕ စာအုပ္ကို ဝယ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဆရာ့စာအုပ္က သတင္းစာေတြထဲက ထူးထူးျခားျခား အေၾကာင္းအရာေတြကို စုစည္းထားတာပါ။ အဲဒီစာအုပ္ ဖတ္ေနရင္းက ဧၿပီလနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အပိုင္းမွာ အထက္က အေၾကာင္းအရာေလးကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ သြားေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းပဲ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ အဲဒီစာအုပ္ကို ခ်က္ခ်င္း သြားသတိရလိုက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ အဓိက စာမွတ္တဲ့ စနစ္က ကြန္ပ်ဴတာက Tag စနစ္နဲ႔ တူပါတယ္။ အဓိက ကီးဝါဒ္ေတြကိုပဲ မွတ္ထားတာပါ။ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ စာအုပ္ဖတ္တုန္းက ေခါင္းထဲ မွတ္ထားမိလိုက္တာက "ဦးေစာ အေလာင္းမင္းတရား ဆင္းတုေတာ္ မတရားယူ ဒုကၡေရာက္ ေရႊတိဂံု ဘုရားကိုလွဴ" ဒါေလးပါပဲ။ ဆရာတင္ႏိုင္တိုး စာအုပ္ကို ဖတ္ေတာ့ ဦးေစာ၊ အေလာင္းမင္းတရား၊ ဆင္းတုေတာ္ ေရႊတိဂံုဘုရားကိုလွဴ ဆိုတဲ့ စာေလး ရလာတယ္။ အဲဒီမွာ ပထမမွတ္ထားတာနဲ႔ ဒုတိယ မွတ္ထားတာက တိုက္ဆိုင္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာတာမို႔ ဒီႏွစ္ခု ဆက္စပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို သတိရသြားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာတင္ႏိုင္တိုးထဲမွာပါတဲ့ အဲဒီ ဆင္းတုေတာ္ကို လွဴဒါန္းတဲ့ေန႔ဟာ ဦးေစာ အဖမ္းခံရၿပီးကာလမွာ ဆိုတာကို ရက္အတိအက် မမွတ္မိေပမယ့္ အရင္ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာေတြေၾကာင့္ သိေနပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းအရာ ႏွစ္ခုဟာ ဆက္စပ္မႈ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ျပန္လည္ တိုက္ဆိုင္ ဖတ္ရႈမိပါေတာ့တယ္။
အထက္က စာေတြကို ဖတ္ၿပီး သံုးသပ္လိုက္တဲ့အခါ ဒီဆင္းတုေတာ္ကို ဦးေစာ ရယူခဲ့တာဟာ သူ နန္းရင္းဝန္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ၁၉၄၀ စက္တင္ဘာ ေနာက္ပိုင္းနဲ႔ ယူဂႏၶာမွာ အဖမ္းခံရတဲ့ ၁၉၄၁ ေအာက္တိုဘာ ၾကားထဲက ကာလမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ အေျဖထြက္လာပါတယ္။ သူဒီဆင္းတုေတာ္ကို နန္းရင္းဝန္ဘဝနဲ႔ ေရႊဘိုကိုသြားစဉ္က ယူခဲ့တယ္လို႔ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ စာအုပ္မွာ ဆိုခဲ့တာကိုး။ ေနာက္ထပ္ ဆက္စပ္ စဉ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ ဦးေစာဟာ ေရႊဘိုသြားတာ ရိုးရိုး စည္းရံုးေရး ဆင္းတာမ်ိဳးမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဦးေစာဟာ ဂဠဳန္စစ္သူႀကီး ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ခံတယ္။ ၿပီးရင္ လယ္ထြန္မဂၤလာပြဲေတြ ဘာေတြ ဆင္ႏႊဲတတ္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရႊဘိုဆိုတာက ေအာင္ေျမလို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ယူဆၾကတယ္။ ဟိုးတုန္းကဆို ဘုရင္ေတြကို ပုန္ကန္ၾကသူေတြဟာ ေရႊဘိုမွာ ပထမဆံုး ေအာင္ေျမနင္းၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေစာ ေရႊဘိုသြားတဲ့ကိစၥဟာ ေအာင္ေျမသြားနင္းတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခု ထပ္စဉ္းစားရျပန္ပါတယ္။ ဦးေစာကေျပာေတာ့ သူ ေရႊဘိုက ပင့္လာတာလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတင္းေတြထဲက်ေတာ့ အမရပူရ သာသနာပိုင္ဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ယူလာတာလို႔ ဆိုျပန္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ဟာ အမွန္လဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ဦးေစာက ဒီဘုရားကို ေရႊတိဂံုဘုရားကို လွဴခိုင္းတဲ့အခါ အရႈပ္အရွင္းေတြ ထပ္မျဖစ္ရေလေအာင္ ဇာတ္အိမ္နဲနဲ ေရႊ႕လိုက္တယ္လို႔ ထင္မိတာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ရက္ ေရႊတိဂံုဘုရား တက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ စေနေထာင့္မွာ အဲဒီ သကၤန္းနက္ ရပ္ေတာ္မူဘုရား ရွိမရွိ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ ရွာေဖြၾကည့္ပါဦးမယ္။ ရွိရင္လည္းရွိ မရွိရင္လည္း ဘယ္မ်ား ေရာက္သြားၿပီလဲဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာေပါ႔။
(*မွတ္ခ်က္) ကိုညီလင္းဆက္ ဘေလာ့(ဂ္)မွ
၁၉၄၈ ဧၿပီလ ၂၅ရက္ေန႔တြင္ ဉာဏ္ေတာ္ ၆ေပနီးပါးရွိေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ အမရပူရမွ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္ ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဧၿပီလ ၂၈ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ၌ ေဖာ္ျပထား၏။ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ကိုးကြယ္ခဲ့သည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမွာ သကၤန္းနက္သားျဖင့္ ထုလုပ္ထားၿပီး ေရႊခ်ထားေၾကာင္း၊ ပုဂံၿမိဳ႕ အာနႏၵာဘုရားတြင္းရွိ ဆင္းတုေတာ္ပံုသဏၭာန္ရွိေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။ ယင္းဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမွာ နန္းတြင္းမွ မင္းစဉ္မင္းဆက္ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ အမရပူရၿမိဳ႕ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ထံ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုမွတဆင့္ နန္းရင္းဝန္ ဦးေစာက ဆရာေတာ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာက ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ ျပတိုက္သို႔ လွဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း သတင္း၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေခတ္ေဟာင္းသတင္းစာမ်ားက ေျပာေသာ ၁၂လရာသီ အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊ တင္ႏိုင္တိုး၊ သူရိယစာေပ၊ ၂၀၀၉ မတ္လ။ စာ ၉၆
ဒီတုန္းက က်ဳပ္ဟာ နန္းရင္းဝန္ႀကီး ဘဝနဲ႔ ေရႊဘိုနယ္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္က ေရႊဘိုနယ္မွာ အေတာ္ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ် ကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ သကၤန္းနက္ဘုရား မတ္တပ္ရပ္ ဆင္းတုေတာ္ဟာ အေတာ္ တန္ခိုးႀကီးတယ္၊ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္၊ လိုတရတယ္၊ ရန္ကိုေအာင္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ ဒီဘုရားကို မရအရ ရတဲ့နည္းနဲ႔ က်ဳပ္ယူခဲ့မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုးကြယ္လိုလို႔၊ ၾကည္ညိဳသဒၶါနဲ႔ ပင့္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္အက်ိဳးအတြက္ ၾကည့္ၿပီး ယူခဲ့တာပဲ။ ဒီေတာ့ ဆင္းတုေတာ္ကို သာမန္မွ်သာ ကိုးကြယ္မႈ အဆင့္တြင္ မဟုတ္ဘဲ က်ဳပ္ရဲ႕ အေဆာင္သေဘာမ်ိဳးပဲ ထားခဲ့မိတယ္။ အဲဒါ က်ဳပ္ရဲ႕ မဟာအမွားႀကီးပါပဲ။ ေနာက္မွ သိရတာက ဒီဆင္းတုေတာ္ႀကီးဟာ တန္ခိုးႀကီးသေလာက္ အလြန္ ခိုက္တယ္ဆိုတာ သိရေတာ့ ေနာက္က်သြားၿပီ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ဟာ အဂၤလိပ္ အက်ဉ္းသမား ျဖစ္လိုက္၊ ေသနတ္ေခ်ာင္းပစ္ခံလိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး ခုအေျခအေနထိ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ က်ဳပ္ ဒီအထဲေရာက္မွ အဲဒီ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးကို ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ စေနေထာင့္မွာ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခုနဲ႔ လွဴဒါန္းလိုက္ရတယ္" ဟု ဝမ္းနည္းစြာ ေျပာခဲ့သည္။ ၎ဘုရားအား ဦးေစာကို သရဏဂံု တင္စဉ္မွ ေရစက္ခ်သြားခဲ့သည္။
ဂဠဳန္ဦးေစာ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား၊ သန္းဝင္းလိႈင္၊ အင္ၾကင္းစာေပ၊ ၂၀၀၉ ေဖေဖာ္ဝါရီ။ စာ-၂၂၀
ဂဠဳန္ဦးေစာကို အဂၤလိပ္က အစၥေရးႏိုင္ငံ ဟိုင္ဖာၿမိဳ႕မွာ ထိန္းသိမ္းခဲ့တာ ၁၉၄၁ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ထဲမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ကို အာဖရိကတိုက္က ယူဂႏၶာမွာ အက်ဉ္းခ်ထားခဲ့တယ္။ သူျပန္လြတ္လာေတာ့ ၁၉၄၆ ဇန္နဝါရီလမွာပါ။ အဲဒီႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔မွာပဲ ေျမနီကုန္း စိန္႔ဖလိုးေက်ာင္းရဲ႕ ေရွ႕မွာ ေသနတ္နဲ႔ပစ္ လုပ္ႀကံတာ ခံရပါတယ္။ ဦးေစာဟာ ဒါကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္တာလို႔ အထင္မွားခဲ့ရာက အၫိႈးအေတးေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္လုပ္ႀကံမႈႀကီး ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ (ဦးေစာကို လုပ္ႀကံခဲ့တာ ေရႊဝါျပည္ႀကီး ဝတၳဳေရးတဲ့ ရန္ကုန္ဘေဆြ တို႔ လူစုလို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္လို႔ ဦးေစာကိုသာ ရန္ကုန္ဘေဆြတို႔က မလုပ္ႀကံခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ကို လုပ္ႀကံမယ့္ ကိစၥႀကီးဟာလည္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ မတ္လ တတိယပတ္ေလာက္က ထုတ္ခဲ့တဲ့ လွ်က္တျပက္ဂ်ာနယ္မွာ သူ႕ေဆြမ်ိဳး တစ္ေယာက္က ေျပာထားတာကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္)။
အဓိက ေျပာခ်င္တာေလးက ဦးေစာအေၾကာင္းလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ တခါတုန္းက မႏၲေလးက သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က စာေရးၿပီး ေမးဖူးတဲ့ စာဘယ္လို ဖတ္သလဲဆိုတာေလး ျပန္သတိရမိလိုက္လို႔ရယ္ ေရႊတိဂံုဘုရား အခါခါ တက္ေနရဲ႕သားနဲ႔ ကိုယ္သတိမထားမိတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုကို မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေစာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ပထမဆံုး ျပည့္ျပည့္စံုစံု စဖတ္ဖူးတာက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ စာအုပ္ပါ။ ၁၉၉၉ ေလာက္မွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္တစ္အုပ္ကိုေတာ့ စကၤာပူမွာ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ Who Kill Aung San ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး စဉ္းစားစရာေကာင္းတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ပါ။ ေနာက္ ဒီႏွစ္ထဲက်ေတာ့ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ရဲ႕ စာအုပ္ ထြက္လာတယ္။ သူ႕စာအုပ္က ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ စာအုပ္နဲ႔ တူေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပါဆင္နယ္ ကိစၥေလးေတြ ပါလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဦးေစာရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ ျပႆနာတက္ၿပီး ဂယက္ရိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့လကမွ ဆရာတင္ႏိုင္တိုးရဲ႕ စာအုပ္ကို ဝယ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဆရာ့စာအုပ္က သတင္းစာေတြထဲက ထူးထူးျခားျခား အေၾကာင္းအရာေတြကို စုစည္းထားတာပါ။ အဲဒီစာအုပ္ ဖတ္ေနရင္းက ဧၿပီလနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အပိုင္းမွာ အထက္က အေၾကာင္းအရာေလးကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ သြားေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းပဲ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ အဲဒီစာအုပ္ကို ခ်က္ခ်င္း သြားသတိရလိုက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ အဓိက စာမွတ္တဲ့ စနစ္က ကြန္ပ်ဴတာက Tag စနစ္နဲ႔ တူပါတယ္။ အဓိက ကီးဝါဒ္ေတြကိုပဲ မွတ္ထားတာပါ။ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ စာအုပ္ဖတ္တုန္းက ေခါင္းထဲ မွတ္ထားမိလိုက္တာက "ဦးေစာ အေလာင္းမင္းတရား ဆင္းတုေတာ္ မတရားယူ ဒုကၡေရာက္ ေရႊတိဂံု ဘုရားကိုလွဴ" ဒါေလးပါပဲ။ ဆရာတင္ႏိုင္တိုး စာအုပ္ကို ဖတ္ေတာ့ ဦးေစာ၊ အေလာင္းမင္းတရား၊ ဆင္းတုေတာ္ ေရႊတိဂံုဘုရားကိုလွဴ ဆိုတဲ့ စာေလး ရလာတယ္။ အဲဒီမွာ ပထမမွတ္ထားတာနဲ႔ ဒုတိယ မွတ္ထားတာက တိုက္ဆိုင္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာတာမို႔ ဒီႏွစ္ခု ဆက္စပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို သတိရသြားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာတင္ႏိုင္တိုးထဲမွာပါတဲ့ အဲဒီ ဆင္းတုေတာ္ကို လွဴဒါန္းတဲ့ေန႔ဟာ ဦးေစာ အဖမ္းခံရၿပီးကာလမွာ ဆိုတာကို ရက္အတိအက် မမွတ္မိေပမယ့္ အရင္ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာေတြေၾကာင့္ သိေနပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းအရာ ႏွစ္ခုဟာ ဆက္စပ္မႈ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ျပန္လည္ တိုက္ဆိုင္ ဖတ္ရႈမိပါေတာ့တယ္။
အထက္က စာေတြကို ဖတ္ၿပီး သံုးသပ္လိုက္တဲ့အခါ ဒီဆင္းတုေတာ္ကို ဦးေစာ ရယူခဲ့တာဟာ သူ နန္းရင္းဝန္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ၁၉၄၀ စက္တင္ဘာ ေနာက္ပိုင္းနဲ႔ ယူဂႏၶာမွာ အဖမ္းခံရတဲ့ ၁၉၄၁ ေအာက္တိုဘာ ၾကားထဲက ကာလမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ အေျဖထြက္လာပါတယ္။ သူဒီဆင္းတုေတာ္ကို နန္းရင္းဝန္ဘဝနဲ႔ ေရႊဘိုကိုသြားစဉ္က ယူခဲ့တယ္လို႔ ဆရာသန္းဝင္းလိႈင္ စာအုပ္မွာ ဆိုခဲ့တာကိုး။ ေနာက္ထပ္ ဆက္စပ္ စဉ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ ဦးေစာဟာ ေရႊဘိုသြားတာ ရိုးရိုး စည္းရံုးေရး ဆင္းတာမ်ိဳးမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဦးေစာဟာ ဂဠဳန္စစ္သူႀကီး ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ခံတယ္။ ၿပီးရင္ လယ္ထြန္မဂၤလာပြဲေတြ ဘာေတြ ဆင္ႏႊဲတတ္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရႊဘိုဆိုတာက ေအာင္ေျမလို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ယူဆၾကတယ္။ ဟိုးတုန္းကဆို ဘုရင္ေတြကို ပုန္ကန္ၾကသူေတြဟာ ေရႊဘိုမွာ ပထမဆံုး ေအာင္ေျမနင္းၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေစာ ေရႊဘိုသြားတဲ့ကိစၥဟာ ေအာင္ေျမသြားနင္းတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခု ထပ္စဉ္းစားရျပန္ပါတယ္။ ဦးေစာကေျပာေတာ့ သူ ေရႊဘိုက ပင့္လာတာလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတင္းေတြထဲက်ေတာ့ အမရပူရ သာသနာပိုင္ဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ယူလာတာလို႔ ဆိုျပန္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ဟာ အမွန္လဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ဦးေစာက ဒီဘုရားကို ေရႊတိဂံုဘုရားကို လွဴခိုင္းတဲ့အခါ အရႈပ္အရွင္းေတြ ထပ္မျဖစ္ရေလေအာင္ ဇာတ္အိမ္နဲနဲ ေရႊ႕လိုက္တယ္လို႔ ထင္မိတာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ရက္ ေရႊတိဂံုဘုရား တက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ စေနေထာင့္မွာ အဲဒီ သကၤန္းနက္ ရပ္ေတာ္မူဘုရား ရွိမရွိ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ ရွာေဖြၾကည့္ပါဦးမယ္။ ရွိရင္လည္းရွိ မရွိရင္လည္း ဘယ္မ်ား ေရာက္သြားၿပီလဲဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာေပါ႔။
(*မွတ္ခ်က္) ကိုညီလင္းဆက္ ဘေလာ့(ဂ္)မွ
No comments:
Post a Comment
Thank you for your comment on my blog, Anythig you can suggesting and discuss to me.