ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးထြက္ခြာၾကရာ၌ ေငြေၾကးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိေစေသာ ၀န္ေဆာင္မႈအား ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွေပးႏိုင္ရန္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပကမၻာလွည့္ ခရီးသြားအမ်ားစု ေမွ်ာ္လင့္လာေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာမက ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီး၌လည္း ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းမွာ အျခားေသာ ေရေၾကာင္းျဖင့္သြားျခင္း၊ ကုန္းလမ္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္သြားလာျခင္းထက္ ပိုမိုသက္ေတာင့္သက္သာရွိမႈ၊ ၀န္ေဆာင္ မႈေကာင္းမြန္ၿပီး ခရီးခ်ိန္တိုေတာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ပိုမိုက်ခံကာ ေရြးခ်ယ္သြားလာျခင္း ျဖစ္ၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားျဖင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ၀ယ္ထားၿပီးေသာ္လည္း ေလဆိပ္ေရာက္ရွိၿပီး ထြက္ခြာခါနီးမွပင္ Airport Tax ျပန္လည္ေပးေဆာင္ရျခင္းမွာ ႏုိင္ငံတကာ ေလဆိပ္ႀကီးမ်ား၌ မရွိေသာ ထူးျခားမႈပင္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား အတြက္မူ အဆင္မေျပမႈမ်ားရွိခဲ့ ေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာလက ျပည္တြင္းမွ စင္ကာပူသို႔ထြက္ခြာခဲ့သည့္ ခရီးသြားတစ္ဦးက "ကြၽန္ေတာ္ေလဆိပ္ ေရာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ စင္ကာပူသြားမယ့္ ခရီးသည္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီမွာကာလရွည္ေနၿပီး စင္ကာပူကိုျပန္မယ့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္လည္း ပါတယ္။ သူတို႔လဲ ကြၽန္ေတာ့္လုိပဲ Departure Lounge ထဲ၀င္ခါနီး Airport Tax ေဆာင္ဖို႔ တန္းစီေစာင့္ေနရတယ္။ Airport Tax ကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ မည္သည့္ ေလဆိပ္ႀကီးေတြကမွ ခရီးသည္ကိုယ္တိုင္ ေလဆိပ္ေရာက္မွ ေပးေဆာင္ရတာမရွိဘူးလို႔လဲ ကြၽန္ေတာ့္လိုတန္းစီေစာင့္ေနတဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံသားက ေျပာတယ္"ဟု သူ၏အေတြ႕အႀကံဳ ကိုေျပာျပခဲ့သည္။
Indria Gandhi ျပည္တြင္းေလဆိပ္ အတြင္း class အလိုက္ Check in ျပဳလုပ္ေနစဥ္
ထို႔ျပင္ ျပည္ပသို႔ခရီးသြားလာမႈ နည္းပါးသည့္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္မူ ယခုကဲ့သို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ၀ယ္ထားၿပီးေသာ္လည္း ေလဆိပ္ေရာက္ရွိၿပီး ထြက္ခြာခါနီးမွ Airport Tax ေပးေဆာင္ရမည္ကို သိရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အဆင္မေျပျခင္းမ်ား ရွိခဲ့သည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။
"ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိႏိၵယကိုသြားဖို႔ ထြက္ခြာခါနီးမွာ သိထားတာအရင္ က Airport Tax က ၅၀၀ က်ပ္ပဲ သိထားတယ္။ အခု ၃၀၀၀ က်ပ္ တိုးေပးရမယ္ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံမပါလို႔ သူမ်ားစီက ေငြေခ်းၿပီးေပးခဲ့ရတယ္" ဟု စက္တင္ဘာလက ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ ေကာက္ၿမိဳ႕မွ တစ္ဆင့္ အိႏၵိယသို႔ ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္တစ္ဦးက ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့သည္။
ယခုအခ်ိန္သည္ ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားမ်ားစြာ ၀င္ေရာက္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ နည္းတူ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ျပည္ပထြက္ခြာရန္ ေလယာဥ္လက္မွတ္အား သက္ဆိုင္ရာ Class အလိုက္ သီးသန္႔၀ယ္ ထားၿပီးေသာ္လည္း Departure Lounge မွ ေလယာဥ္ထဲသို႔ ၀င္ခါနီးတြင္ ႏုိင္ငံတကာရွိ ေလဆိပ္မ်ားကကဲ့သို႔ သီးျခား Class အလိုက္အတန္းခြဲကာ ၀င္ေရာက္ခဲ့ရျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနခဲ့သည္ဟု ႏို၀င္ဘာလက ထိုင္းႏုိင္ငံ သို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည့္ခရီးသြားတစ္ဦး က"ေလဆိပ္ကေန Check in လုပ္ၿပီး Departure Lounge ထဲေစာင့္ ဆိုင္းေနစဥ္မွာ ေလယာဥ္က၀င္ဖို႔ေခၚ ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ၀ယ္ထားတဲ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္က Business Class လက္မွတ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာက ေလဆိပ္ႀကီးေတြကလို သီးသန္႔အတန္းလိုက္ ၀င္ရတာမဟုတ္ဘဲ အေရွ႕ကလူေတြကို အကုန္ေစာင့္၊ တန္းစီၿပီးမွ၀င္ခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ ၾကံဳဖူးသေလာက္ ဆိုရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံ ကေလဆိပ္မွာမဆို ေလယာဥ္ထြက္ခြာခါနီးခ်ိန္မွာ Business Class ဆိုအရင္ေပး၀င္ၿပီး သီးသန္႔တစ္တန္း၊ Economy Class ဆိုရင္လည္း သီးျခားခြဲၿပီး တစ္တန္းသြားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားဆိုရင္ အရင္ဦးစားေပး ၀င္ခိုင္းတာေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုးနဲ႔ ထက္တူညီမွ်တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရီးသြားေတြအတြက္ လိုအပ္ေနတာ အမွန္ပါပဲ"ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၏ ေလဆိပ္၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းလုပ္ငန္း၊ ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း စသည္ျဖင့္ ရွိေနရာတြင္ ေလဆိပ္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းက Pioneer Aerodrome Services ကုမၸဏီသို႔ႏွစ္ ၃၀ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳသည့္စနစ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ေလဆိပ္ႀကီးတစ္ခုလံုး၏ ကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္မႈကိုမူ ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာနမွ ဆက္လက္တာ၀န္ယူ ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Airport Tax ၅၀၀မွ ၃၀၀၀ သို႔ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံျခင္းကိုမူ ယင္းကဲ့သုိ႔ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းအၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ စတင္ေကာက္ခံခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။
Credit : News Eleven
ေလဆိပ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာ လုပ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ ကသိကေအာက္ျဖစ္ရတယ္။ ျမန္မာျပည္ျပန္လည္တုန္းက အျပန္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြလိုက္ပို႔တာ ေလဆိပ္ေလွ်ာက္လႊာလုပ္ရေသးတယ္။ ေငြငါးရာကုန္သြားတယ္။ ဘယ္နိုင္ငံမွ ေလဆိပ္၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာဆိုတာၾကီး မရွိပါဘူး။ ျမန္မာျပည္က စနစ္ေတြကေတာ့ စံတင္ေလာက္ပါေပတယ္။
ReplyDelete