Thursday, December 16, 2010

အေမရိကန္ ႏွင္႕ ဥေရာပ ကမၻာ့ လွည္႕ ခရီးသည္ တင္ သေဘၤာ ၁၀ စင္း ေရာက္မည္

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အေပ်ာ္စီး သေဘၤာျဖင့္ ႏိုိင္ငံျခား ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ လည္ပတ္စဥ္
အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပ သားမ်ား အမ်ား ဆံုး တင္ေဆာင္ လာမည့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ တင္ သေဘၤာ ၁၀ စင္း လာေရာက္ မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း တုိင္းရင္းသားပိုင္ ခရီးသြား လုပ္ငန္း ကုမၸဏီ  Myanmar Voyages မွ တာ၀န္ရိွ သူတစ္ဦးက ဒီဇင္ဘာ ၈ ရက္တြင္ေျပာသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ တြင္ ပထမဦးဆံုး ေရာက္ရိွ လာမည့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ တင္ သေဘၤာ M.V Nautica အေပ်ာ္စီး သေေဘၤာ သည္ ဇန္န၀ါရီ ၈ ရက္မွ ၁၀ ရက္ အထိ လာေရာက္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။ “Myanmar Voyages အေနနဲ႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ထဲမွာ ငါးစင္း၊ ေျခာက္စင္း လာေရာက္ မွာပါ။ တျခား ကုမၸဏီ ေတြနဲ႔ လာမွာက ေလးစင္း ေလာက္ရိွပါတယ္” ဟု အထက္ပါ တာ၀န္ရိွသူက ေျပာသည္။
အဆုိပါ သေဘၤာ သည္ ခရီးသည္ ၆၀၀ ေက်ာ္ ႏွင့္ သေဘၤာ ၀န္ထမ္း ၃၀၀ ေက်ာ္ ပါ၀င္ၿပီး ရန္ကုန္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္း သို႔ ဆုိက္ ကပ္ ၀င္ေရာက္ မည္ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား အျပင္ ပုဂံႏွင့္ မႏၲေလး ခရီးစဥ္မ်ား သို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ မည္ျဖစ္သည္။ အဆုိ ပါ ခရီးစဥ္ မ်ား အတြက္ ႀကိဳတင္၍ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယခု ကဲ့သုိ႔ လာေရာက္ လည္ပတ္ ရာ တြင္လည္း အက်ဳိး အျမတ္ ရရိွ ဖုိ႔ထက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ ေအးခ်မ္း သာယာေရး လွပမႈ အေျခ အေန ႏွင့္ စိတ္ေန သေဘာထား မ်ား အား ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ ခ်ႏုိင္ေရး အတြက္ ျဖစ္သည္။
“သေဘၤာ ေတြက မတ္၊ ဧၿပီ၊ ေမဆို ရင္ အ၀င္ မ်ား ပါတယ္။ ႏုိ၀င္ဘာ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ေဖေဖာ္၀ါ ရီမွာဆုိရင္ လာတတ္ ေပမယ့္ နည္းပါ တယ္။ အမ်ားဆံုး က မတ္၊ ဧၿပီဆို လာတတ္ တယ္” ဟု ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
အဆုိပါ သေဘၤာမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က လာေရာက္ရန္ စီစဥ္ ထားခဲ့ ေသာ္လည္း နာဂစ္ မုန္တုိင္း ျဖစ္ပြား ခဲ့သျဖစ္ ခရီးစဥ္ ပ်က္သြား ခဲ့ရာမွာ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီတြင္ လာေရာက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Myanmar Voyages အေနျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္တြင္ ကမၻာ့လွည့္ ခရီးသည္ တင္ အေပ်ာ္စီး သေဘၤာ ႏွစ္စင္းသာ လာေရာက္ရန္ စီစဥ္ ႏုိင္ခဲ့ ေၾကာင္း ဆက္လက္၍ အေမရိကန္၊ ဂ်ာမနီ၊ အီတလီ၊ ဥေရာပ ကမၻာ့လွည့္ သေဘၤာမ်ား လာေရာက္ ႏုိင္ရန္ ခရီးစဥ္မ်ား ေရးဆဲြ ေဆာင္ရြက္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။

Credit : The Myanmar Post
Photo by News-Eleven

'ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ မ်ဳိးသုဥ္းသြားပါက ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ အမည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္'

ကမၻာေပၚရွိ လင္းပိုင္မ်ဳိးစိတ္မ်ားထဲတြင္ ေရလုပ္သားမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ငါးရွာေဖြဖမ္းဆီးေပးတတ္ေသာ လင္းပိုင္မ်ားကို မင္းကြန္းႏွင့္ ေက်ာက္ေျမာင္းၾကားရွိ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ထိန္းသိမ္းေရးဧရိယာ အတြင္းတြင္သာ ေတြ႔ျမင္ရျခင္းျဖင့္ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ဟု ကမၻာေက်ာ္ေစခဲ့သည္။ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္မ်ား မ်ဳိးသုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္မသြားေစရန္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ ဦးဟန္၀င္း (ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ထိန္းသိမ္းေရး(မႏၱေလး)၊ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန)အား ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

ေမး - ဧရာ၀တီ လင္းပိုင္ေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ စတင္ ေဆာင္ရြက္ျဖစ္ပံုကို သိပါရေစ။

ေျဖ - ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွာ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန၊ သစ္ေတာဦးစီးဌာန၊ သတၱေဗဒဌာန (ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္)တို႔နဲ႔ သားငွက္ထိန္း သိမ္းေရးအဖြဲ႕(WCS) တို႔ ပထမဆံုး အႀကိမ္ပူးေပါင္းၿပီး ေမခ၊ မလိခ ျမစ္ဆံုကေန  ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသ၊ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ထဲက ကယက္ႀကီးကြၽန္းအထိ ဧရာ၀တီျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ စုန္ဆင္းၿပီး ဧရာ၀တီလင္း ပိုင္ဦးေရ စာရင္းေကာက္ယူျခင္းနဲ႔ သုေတသနျပဳ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေလ့ လာေရးမွာ မႏၲေလးနဲ႔ ဗန္းေမာ္ၾကား ဧရာ၀တီျမစ္ အစိတ္အပိုင္းအတြင္း မွာ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ဦးေရ ၃၇ ေကာင္ ေတြ႕ရွိ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ က်က္စားေနထိုင္တဲ့ ေဒသတစ္ခုအတြင္းမွာ အရြယ္ေရာက္ေကာင္ေရ ၅၀ ေအာက္ျဖစ္ေနရင္ မ်ဳိးသုဥ္းလုနီးပါး အေျခအေနရွိတဲ့ မ်ဳိးစိတ္အဆင့္အျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ အမွန္တကယ္ တည္ရွိေနထိုင္တဲ့ ဦးေရကို အနီးကပ္ဆံုးခန္႔မွန္းႏိုင္ဖို႔ မင္းကြန္းနားက နန္းေတာ္ကြၽန္းက ေန ေက်ာက္ေျမာင္း ေရေတာ္ဘုရားအထိ ဧရာ၀တီျမစ္အစိတ္အပိုင္းကို ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရးနယ္ေျမအျဖစ္ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ သတ္မွတ္ထူေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ကစၿပီး ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနနဲ႔ သားငွက္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕(WCS) တို႔ အက်ဳိးတူပူးေပါင္းၿပီး လစဥ္ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ေတြကို သုေတသနျပဳေလ့လာျခင္း နဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ထူးျခားတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အေနနဲ႔ ဒီႏွစ္ႏို၀င္ ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ ထိန္းသိမ္း မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ဖို႔ ဆည္သည္ရြာ၊ ျမစ္ကမ္းႀကီးရြာ၊ ေျမစြန္းရြာေတြက ဧရာ၀တီ လင္းပိုင္ ေရလုပ္သားအဖြဲ႕ေတြကို ေလွသံုးစက္ငယ္အစံု(ေျခာက္ေကာင္ခြဲ) တစ္လံုးစီ ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့တယ္။ လုပ္ငန္းအရွိန္ျမႇင့္တဲ့သေဘာေပါ့။

ေမး - ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ဦးေရစာရင္း ေကာက္ယူမႈနဲ႔ ေကာင္ေရ တိုးပြားမႈ၊ ေသဆံုးမႈေတြကို သိပါရေစ။

ေျဖ - စစ္ကိုင္းနဲ႔ဗန္းေမာ္ၾကားမွာ ရွိတဲ့ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ဦးေရစာရင္း ေကာက္ယူျခင္းကို ၂၀၀၃-၂၀၀၄ ခု ႏွစ္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာမွာ ၂၀၀၄ ခု ႏွစ္ကေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ ၇၂ ေကာင္ဟာ အမ်ားဆံုးမွတ္တမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ႏွစ္ေတြမွာလည္းျမစ္ေၾကာင္း  တစ္ေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ ေက်းရြာေတြမွာ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္နဲ႔ ငါးသယံဇာတ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဆိုင္ရာ ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြကိုပါ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္ေနရတာေၾကာင့္ လင္းပိုင္းေတြ႕ရွိမႈ အႀကိမ္နည္းပါးခဲ့ၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္ဖို႔ အေျခအေနမရခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဆာင္းရာသီမွာ ေကာင္ေရ ၈၀ ေက်ာ္ ေတြ႕ခဲ့ေပမယ့္လည္း အုပ္စုထပ္ေရတြက္မႈေတြ ရွိႏိုင္တာေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ဦးေရ ၇၀ ေက်ာ္လို႔ပဲ ခန္႔မွန္းသံုးသပ္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္ေရတိုးပြား မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာရရင္ လင္းပိုင္အုပ္စုေတြထဲမွာ သားေပါက္ငယ္ေတြ ပါ၀င္ေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ရေပမယ့္ ေသဆံုးမႈေတြလည္းရွိခဲ့လို႔ ေကာင္ေရ သိသိသာသာ တိုးျမင့္လာတယ္လို႔ေျပာလို႔ မရႏိုင္ေသးပါဘူး။ သတင္းစု ေဆာင္းျခင္းနဲ႔ မ်က္ျမင္မွတ္တမ္းရယူႏိုင္မႈေတြအရ စစ္ကိုင္းနဲ႔ဗန္းေမာ္ ၾကား လင္းပိုင္ေသဆံုးမႈ အေရအတြက္ ဟာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၀ ျပည့္ ႏွစ္အထိ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ေကာင္ေရ ၂၀ ေလာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေသဆံုးခဲ့ရတဲ့ လင္းပိုင္ေတြထဲက တခ်ဳိ႕ဟာ သက္တမ္းကုန္လို႔ ေသဆံုးရတယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ၿပီး အမ်ားစုက လူ႔ပေယာဂေၾကာင့္ ေသဆံုးရတာပါ။ ငါးဖမ္းပိုက္ေတြနဲ႔ ၿငိတြယ္ေသဆံုးရသလို တခ်ဳိ႕ေကာင္ေတြမွာ ဒဏ္ရာရရွိတာေတြ႕တာေၾကာင့္ ေရွာ့ခ္တိုက္ ငါးဖမ္းသမားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ေဒသခံေတြက သံုးသပ္ေပးပါတယ္။

ေမး - ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း လင္းပိုင္ေတြ ရွင္သန္ေနထိုင္က်က္စားမႈ ပံုသဏာန္နဲ႔ တျခားဆက္စပ္လ်က္ရွိတဲ့ အေျခအေနေတြကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါဦး။

ေျဖ - လင္းပိုင္ေတြ ေနထိုင္က်က္စားမႈအတြက္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အစားအစာ၊ ငါးသယံ ဇာတေလ်ာ့က်လာျခင္း၊ ငါးဖမ္းလုပ္ ငန္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သူေတြ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ စည္းကမ္းအစဥ္ အလာေတြ အားနည္းလာျခင္း၊ ျမစ္ ေၾကာင္းအတြင္း ေရႊတူးျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းသံုး ဓာတုပစၥည္းမ်ား စိမ့္ေပ်ာ္၀င္ေနျခင္းတို႔ဟာ သူတို႔ေတြ ရွင္သန္ေနထိုင္ဖို႔အတြက္ ဆက္ႏႊယ္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေရွာ့ခ္တိုက္ငါး ဖမ္းသမားေတြရဲ႕ေရွာ့ခ္စက္ကြင္း အထိအခိုက္ေတြေၾကာင့္ လင္းပိုင္အယဥ္ေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းအ႐ိုင္းဆန္လာၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မွာ တံု႔ျပန္မႈေတြ အားနည္းလာႏိုင္ျခင္းနဲ႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ေရလုပ္သားေတြ လင္းပိုင္နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ငါးဖမ္းတဲ့ အစဥ္အလာကို လက္ခံႏိုင္မႈ အားနည္းလာျခင္းေတြဟာ မိ႐ိုးဖလာ ဓေလ့တစ္ခု ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္တဲ့ အခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ မွာ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ မ်ဳိးစိတ္ေတြကို သူတို႔ေနထိုင္တဲ့ ျမစ္အမည္ေတြနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီးစမ္းသပ္ ေခၚေ၀ၚေရးသားမႈေတြ ရွိလာပါၿပီ။ ဥပမာ မဲေခါင္ လင္းပိုင္၊ မဟာခမ္လင္းပိုင္ စသည္ ျဖင့္ေပါ့။ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲက ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရင္ ဧရာ၀တီလင္းပိုင္ ဆိုတဲ့အမည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္တာ စိုးရိမ္စရာ အခ်က္တစ္ခုပါပဲ။

Credit: News-Eleven

Wednesday, December 15, 2010

ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံမွ Heavy Lift ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းတုိ႔ ပူးေပါင္းကာ ပုလဲကၽြန္း၊ ဖာပြန္၊ တႏုိင္း စေသာ ခက္ခဲေဒသမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲပ်ံသန္းရန္ စီစဥ္

ျမန္မာ့ကမ္းလြန္ရွိ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ရဟတ္ယာဥ္လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေနသည့္ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံမွ Heavy Lift ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔ ပူးေပါင္းကာ ပုလဲကၽြန္း၊ ဖားပြန္၊ တႏုိင္းစေသာ ခက္ခဲေဒသမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲပ်ံသန္းရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ တြင္ေအာ္တာ ေလယာဥ္မ်ားကုိ အသံုးျပဳ၍ ေနာင္မြန္း၊ နမၼတူ၊ မိုးမိတ္၊ ေဖာင္းျပင္၊ ဂြ၊ ပုလဲကၽြန္း၊ ပုေလာ၊ ပလက္၀၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ေပါက္၊ ဖာပြန္၊ ဘားအံ၊ ေရး၊ မိုးေကာင္း၊ လံုးခင္းႏွင့္ တႏုိင္းစေသာ ေဒသမ်ားသို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲခဲ့သည္။ “အဲဒီေဒသေတြက ေလဆိပ္အေဆာက္အဦ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိဘဲ ေလယာဥ္ အေသးေလးေတြပဲ ဆင္းႏုိင္တဲ့ကြင္းတုိေတြေပါ့”ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ တြင္ေအာ္တာေလယာဥ္မ်ားအား ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယင္းေျပးဆြဲမႈမွာ ရပ္နားသြားခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္၌ ခက္ခဲေဒသ ကြင္းတုိခရီးစဥ္မ်ားအား ျပန္လည္ပ်ံသန္းႏုိင္ေရး ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ ကမ္းလြန္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္း၌ Fixed Wings Air Transport ကုိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ Heavy Lift ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ား ျပန္လည္ေျပးဆြဲႏုိင္ပါက ေဒသခံမ်ား၏ လူမႈဘ၀ အဆင္ေျပမႈကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ အထာက္အကူ ျပဳႏုိင္ျဖစ္သည္ဟု ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ "
Credit : Khit Lu Nge

ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအား အမွီျပဳကာ သယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူသည့္ စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာ၊ မိမိအက်ဳိးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းမႈႏွင့္အတူ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ား ေရရွည္မပ်က္စီး မတိမ္ေကာေစရန္ကိုပါ အေလးထား ထိန္းသိမ္းသြားရန္ လိုအပ္ေန

 ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအား အမွီျပဳကာ သယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူသည့္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာၿပီး တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္မွ တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေျပာင္းလဲေရာက္ရွိလာေၾကာင္း ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားထံမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
    ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမစ္ထဲရွိ အဖိုးတန္ သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူရွာေဖြသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ သယံဇာတမ်ား ထြက္ရွိရာ ျမစ္ေခ်ာင္းတိုင္းလိုလိုတြင္ သယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူမႈရွိကာ အခ်ဳိ႕ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ သယံဇာတမ်ားကိုသာ ထုတ္ယူသံုးစြဲၿပီး သယံဇာတမ်ား အလြန္အကြၽံ ထုတ္ယူသံုးစြဲျခင္းမွ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား တိမ္ေကာသြား ႏုိင္သည့္အႏၲရာယ္ကို အေလးမထားဘဲ လုပ္ေဆာင္မႈရွိေနေၾကာင္း ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္ခဲ့သည္။
    ႏိုင္ငံေတာ္ထံမွ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား တြင္ သယံဇာတမ်ားထုတ္ယူသံုးစြဲ ခြင့္အတြက္ တရား၀င္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရ ယူထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ မူလက မိမိလည္း အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေစ၊ ျမစ္ေၾကာင္းလည္းေကာင္း မြန္ေစရန္ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္မႈ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိမိအက်ဳိးစီးပြားကိုသာ ေရွး႐ႈလုပ္ကိုင္မႈ ရွိလာသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွတာ၀န္ရွိသူ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
    ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားတြင္ သယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူရွာေဖြသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထိပ္တန္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားပါ၀င္မႈရိွသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕ မွာ မိ႐ိုးဖလာလုပ္ငန္းအျဖစ္ လုပ္ ကိုင္ၾကေၾကာင္းႏွင့္ ထိုသို႔လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပိုမိုလာသည္ႏွင့္အတူ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္စီးပြားေရးအသြင္မွ တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္သည့္အဆင့္သို႔ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲ ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း သိရသည္။
    "အရင္က လက္လုပ္ဗန္းေလး ေတြနဲ႔ ေရႊက်င္ၾကတာေပါ့။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ စက္ေလွေတြနဲ႔သြားၿပီး ေရႊရွာတဲ့ စက္ယႏၲရားေတြသံုးၿပီး ရွာလာၾကတယ္။ ျမစ္ၾကမ္းျပင္က သဲေတြကို ယႏၲရားေတြနဲ႔ ထိုးေကာ္ၿပီး အဲဒီထဲမွာ ရွာၾကတာေပါ့။ ေရႊစစ္တဲ့ ေခတ္မီတဲ့စက္ေတြလည္း ျပည္ပကေန အမ်ားႀကီး၀င္လာတယ္"ဟု ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ ေရႊတူးေဖာ္ျခင္းလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္သည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္း ႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ဆိုပါသည္။
"ျမစ္ထဲကေန ကိုယ့္စီးပြားျဖစ္ဖို႔ရွာပါ။ ေရတိုမဟုတ္ဘဲ ေရရွည္စီးပြားျဖစ္ဖို႔က ဒီျမစ္ေၾကာင္းႀကီး မေကာသြားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါကစီးပြားတြက္ ပါ။ ေနာက္တစ္ပိုင္းက ကိုယ့္ေၾကာင့္ ဒီျမစ္ႀကီးေကာသြားမယ္ဆိုရင္ ျမစ္ကို အမွီျပဳၿပီး ၀မ္းေရးရွာေဖြေနတဲ့သူ ဥပမာ တံငါလုပ္ငန္းေတြ၊ သေဘၤာ လုပ္ငန္းေတြ အခက္ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သယံဇာတေတြ အ ကုန္ထုတ္ယူလိုက္လို႔ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ မွာ ကိုယ့္ဆီမွာ မက်န္ေတာ့ရင္ သူ မ်ားဆီက ေစ်းႀကီးေပးၿပီး၀ယ္သံုးေန ရမယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အက်ဳိး ျဖစ္သလိုပဲ ကိုယ့္ေၾကာင့္ျမစ္ေၾကာင္းေတြ မတိမ္ေကာ မပ်က္စီးေစဖို႔ အေလးထားလုပ္သြားဖို႔ အထူးလိုအပ္ေနပါၿပီ"ဟု ေရအရင္းအျမစ္ဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ သယံဇာတအလြန္အကြၽံ ထုတ္ယူျခင္းႏွင့္ေျမစာမ်ားအား စည္းကမ္းမဲ့ စြန္႔ပစ္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ဥ႐ုျမစ္မွာ တိမ္ေကာမႈအႏၲရာယ္ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရၿပီး ခ်င္းတြင္းျမစ္ဖ်ားပိုင္းမွာလည္း ယင္းအႏၲရာယ္မ်ဳိး ရွိေန ေၾကာင္း သိရသည္။

Credit : News-Eleven

Tuesday, December 14, 2010

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ သက္တမ္းရင့္ ေလယာဥ္မ်ားကို ၁၀ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္လဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေနာင္တြင္ သက္တမ္းရင့္ေလယာဥ္မ်ားအား ၁၀ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ လဲလွယ္ႏိုင္ေရးကို စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း သည္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ အထိ ခရီးသည္ကိုးဦးဆံ့ဂ်ိဳးျဖဴေလယာဥ္၊  ၁၉၅၇ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ အထိ ခရီး သည္ ၄၄ ဦးဆံ့ ဗိုင္းေကာင့္၊ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္အထိခရီး သည္ ၂၀ ဦးဆံ့တြင္ ေအာ္တာ ေလယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ရာမွ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ခရီးသည္  ၄၄ ဦးဆံ့ေဖာ္ကာ F 27၊ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္တြင္ခရီးသည္ ၈၅ ဦးဆံ့ေဖာ္ကာ F28 ႏွင့္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ခရီးသည္ ၄၄ ဦးဆံ့ ATR42 ေလယာဥ္ႏွင့္ခရီးသည္ ၇၀ ဦးဆံ့ ATR 72 ေလယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳေျပးဆြဲခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ သက္တမ္းၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္သည့္ ေဖာ္ကာ F 27 ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ အသစ္၀ယ္ယူခဲ့သည့္ MA 60  ေလယာဥ္မ်ားကို ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ မွစ၍ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ေျပးဆြဲသည့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳပ်ံသန္းသကဲ့သို႔ ေနာင္တြင္လည္း သက္တမ္းရင့္ ေလယာဥ္မ်ားအား ၁၀ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္လဲလွယ္ႏိုင္ ေရးကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Credit : News-Eleven