Tuesday, April 28, 2009

ေဇာ္ဂ်ီေဖာင္႔ ေကာင္းမြန္စြာ ေပၚေအာင္လုပ္နည္း

ျမန္မာလို Blog စေရးခ်င္တဲ့သူမ်ားအတြက္ ကိုညီလင္းဆက္ ရဲ႕ How to assign Zawgyi-One font ကို ျပန္လည္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။

ပထမဆံုး ဘေလာ႔ခ္ဂါ တန္းပလိတ္ထဲမွာ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင္႔ကို Assign လုပ္ေပးရပါမယ္။ အဲဒီအတြက္ သက္ဆိုင္တဲ႔ CSS ကုဒ္ဒင္ေတြ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္႔ပိုစ္႔မွာ ေဇာ္ဂ်ီၿမန္မာေဖာင္႔ ေကာင္းေကာင္း ေပၚေစခ်င္ရင္ Post ဆိုတဲ႔ ေနရာကို လိုက္ရွာပါ။ ၿပီးရင္ အဲဒီအထဲမွာ Post Title ဆိုတဲ႔ ေနရာမွာ Zawgyi-One ဆိုတာကို ေၾကၿငာေပးရပါမယ္။ ေအာက္ကဟာက ကၽြန္ေတာ႔ ဆိုဒ္က ပံုစံပါ။ ေဖာင္႔အရြယ္အစား ကေတာ႔ ကိုယ္ၾကိဳက္သလို ေပးလို႔ရပါတယ္။
.post-title {
margin:.25em 0 0;
padding:0 0 4px;
font-size: 15px "Zawgyi-One", Arial,Verdana, Zawgyi-One;
line-height:1.5em;
color:#6600cc;
}
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ ေဖာင္႔အရြယ္အစားကို ခ်ိန္ဆရပါမယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္ေရးတဲ႔ ပိုစ္႔ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ေပၚေစခ်င္ရင္ ဒီေနရာေလးေတြမွာ ထည္႔လိုက္ပါဦး။

.post {
font-size: 11px "Zawgyi-One", Arial, Zawgyi-One;
}

.post div {
font-size: 11px "Zawgyi-One", Arial, Zawgyi-One;
}
အဲဒီထက္ လြယ္တဲ႔ နည္းကေတာ႔ အခုၿမင္ေနရတဲ႔ ၿမန္မာဘေလာ႔ခ္မ်ားရဲ႕ Sourcecode ကိုဖြင္႔ၾကည္႔ပါ။ ၿပီးရင္ Edit>Find ကေနၿပီးေတာ႔ Zawgyi-One လို႔ ရိုက္ၿပီး ရွာပါ။ အဲဒီမွာ ရွာလို႔ ေတြ႕သမွ် ကုဒ္ဒင္းကို ကူးယူၿပီး ကိုယ္႔ဘေလာ႔ခ္ တန္းပလိတ္ထဲမွာ ၿပင္လိုက္ပါ။ အဲဒီလို ေဖာင္႔ကို မေၾကၿငာ ထားသေရြ႕ေတာ႔ ကိုယ္႔ဘေလာ႔မွာ ၿမန္မာလို ရိုက္ေပမယ္႔ သူမ်ားေတြ မၿမင္ရဘူးဆိုတာ သတိၿပဳေစလိုပါတယ္။

Monday, April 27, 2009

ဘေလာ့ခ္ျမန္မာ ျပကၡဒိန္ လုပ္နည္း

ျမန္မာ ျပကၡဒိန္ ကို ဘေလာ႔ဂါမ်ား အတြက္ RSS version နဲ႔ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

RSS Feed: http://samerss.myanmarcalendar.com

Blogger.com ရဲ႕ New version သံုးတဲ့လူေတြအတြက္ နမူနာ

1) blogger.com တြင္ Login ၀င္ပါ။

2) “Manage Your Blog” တြင္ Layout ကိုႏွိပ္ပါ။

3) Side bar ဘက္တြင္ “Add Page Element” ကို ႏွိပ္ပါ။

4) Feed တြင္ “Add To Blog” ကို ႏိွပ္ပါ (”Feed”-Add content from an RSS or Atom feed to your blog.)

5) “Feed URL” တြင္ http://kowunnako.itmgmg.com ကို ထည့္သြင္းပါ။ “Continue” ကိုႏွိပ္ပါ။

6) Title ကို သင္ႏွစ္သက္သလိုျပင္လို႔ရပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ “SAVE CHANGES” ကို ႏွိပ္ပါ။
ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ ရက္စြဲမ်ား အလိုအေလွ်ာက္ ေျပာင္းလဲေနပါလိမ့္မည္။

Famous Pagoda From Myanmar (Burma)

ဖိုး၀န္းေတာင္

ယင္းမာပင္ျမိဳဳ႕နယ္တြင္ သမိုင္း၀င္ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ႏွင့္ အင္ၾကင္းေတာင္ တို႔၌ သမိုင္းအရ ထင္ရွားေသာ ဘုရား၊ ေစတီမ်ားအပါအ၀င္ ဘုရားေစတီ(၁၈၅)ဆူ တည္ရွိပါသည္။ ဖိုလ္၀င္းေတာင္ ဘုရားေစတီမ်ား အတြင္းတြင္ ေရွးလက္ရာ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား၊ ပန္းပု လက္ရာမ်ားအျပင္ သစ္သား တံခါးမ်ား တြင္လည္း ေရွးလက္ရာ ပန္းပုမ်ားကုိ အလွဆင္၍ ခ်ယ္မႈန္း ထုလုပ္ ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိ ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းမာပင္ ျမိဳ႕ႏွင့္ (၇)မိုင္ ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိ ပါသည္။ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ဘုရား ပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၈)ရက္မွ လျပည့္ေန႔အထိ စည္ကား သိုက္ျမိဳက္စြား က်င္းပပါသည္။
(ဘုရား ေစတီ အေရအတြက္ မွာ ယခု မွတ္တမ္းတင္ ထားေသာ အခ်က္ အလက္ မ်ားႏွင့္ ေရွးမွတ္တမ္း မ်ားပါ အခ်က္ အလက္မ်ား ကြဲျပား ေနပါသည္၊ ႏွစ္ကာလ တိုက္စားမႈ႕ ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီး ဆံုးရႈံးမႈ မ်ားစြာ ရွိခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားေစတီမ်ား အပါအ၀င္ ဖိုး၀န္းေတာင္ သစ္ေတာ ႀကိဳး၀ိုင္း အတြင္း ေနထိုင္ ၾကေသာ တိရစာၦန္ မ်ား၏ ပ်က္ဆီး ဆံုးရႈံးမႈ႕ သည္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ႔သည္။ အထူးသျဖင့္ ယခင္က ေမ်ာက္မ်ားကုိ ေနရာ အႏွံ႕ လက္ညိႈးထိုး မလြဲ ေတြ႕ရ ေသာ္လည္း ယခု ေနာက္ပိုင္း တြင္ အေတာ္ကေလး နည္းပါး သြားသည္ ကုိ ေတြ႕ရ ပါသည္။ လူမ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးလြန္း ေနၿပီး ဖိုး၀န္းေတာင္ ဘုရား ေစတီမ်ား ၾကားတြင္ လွည့္လည္ က်က္စား ေနၾကေသာ ေမ်ာက္မ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား တပ္ဆင္လိုက္စဥ္က ဆံုးရႈံးမႈ႕သည္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ႔ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တြင္လည္း တစ္တိတိ က်ဆင္းလ်က္ ရွိသည္။ ဖိုး၀န္းေတာင္၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဖိုလ္၀င္ေတာင္ ဘုရားပြဲကာလ အတြင္း ေမ်ာက္မ်ား လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဘုရားပြဲ ၿပီးလွ်င္ ျပန္ေပၚလာ တတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ "ဖိုလ္၀င္းေတာင္ရွင္မ" က ဖြက္ထားသည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံ မ်ားက ယူဆ ယံုၾကည္ ၾကပါသည္။ "ဖိုး၀န္းေတာင္" ဟု ေခၚၾက ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္မွာ ဖိုး၀န္းေတာင္ ဟူ၍ မရွိပါ။ ေတာင္မ်ား အားလံုးကုိ စုေပါင္းၿပီး ေခၚလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဖိုလ္၀င္းေတာင္ တြင္ ရွိေနေသာ ေတာင္မ်ား၏ ပံုသ႑ာန္ မွာ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေလ်ာင္းေတာ္မူ ေနသည့္ ပံု႑ာန္ ရွိေန၍ ထိုအခ်က္ ကလည္း အနည္းငယ္ ထူးျခား သည္ဟု ေျပာႏိုင္ ပါသည္။

ဘုရားေပါင္း (၄၄၆၄၄၄)ဆူ ရိွသည္ကုိ စဲြ၍ "ေရႊလသာ ၀ါ၀ါ၀င္း" ဟု ထင္ရွားစြာ အမွတ္အသား ျပဳရေသာ ဖုိး၀န္းေတာင္သည္ ေအာက္ခ်င္းတြင္းခရိုင္ မုံရြာျမဳိ႕တစ္ဖက္ကမ္း ေညာင္ပင္ႀကီးဆိပ္မွ ၁၄ မုိင္အကြာ တြင္ တည္ရိွသည္။ ပထ၀ီ၀င္ သေဘာအရ ေျမာက္လတ္တီတြဒ္ ၂၂ံ ၁၃' အေရွ၏ေလာင္ဂ်ီ တြဒ္ ၉၄ံ ၅၈' တည္ရိွသည္။ ေတာင္တန္းသည္ ေပ ၉၅၀ ေက်ာ္ အျမင့္ရိွေသာ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း ျဖစ္၍ ေတာင္ရုိး၏ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တို႔တြင္လည္း မနက္လြန္းေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား ေက်ာက္တုံး ႀကီးမ်ား ရိွသည္။ ေတာင္၏ ပတ္ပတ္လည္၌ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား ျဖစ္၍ ေတာင္ထိပ္တြင္ ညီညာ၍ ကုန္ျပင္ ျမင့္ သ႑ာန္ ရိွသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္သည္ ယင္းေတာင္၏ အေနာက္ ဘက္ ေတာင္ကမ္းပါးျပတ္ တို႔၌ တည္ထားေသာ ဘုရားမ်ားႏွင့္ ထုထြင္း ျပဳလုပ္ ထားေသာ ေရွးျမန္မာ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ား ေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

ရေသ့ရဟန္း သူေတာ္စင္တို၏ တရားအားထုတ္ရာ နိဗၺန္ဖုိလ္၀င္ရာ ေတာင္ျဖစ္သျဖင့္ ဖုိလ္၀င္ေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီတို႔ ထြက္ရပ္အတြက္ ဖုိထုိးရာ ဖုိ၀င္ရာျဖစ္၍ ဖုိ၀င္ေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေပၚမွ ဘုရားမ်ားကုိ ဘုရင္ႏွင့္တကြ စစ္သည္ဗုိလ္ပါ အလုံးအရင္း တို႔ ၀ုိင္း၀န္းတည္ထြင္ ကုသုိလ္ျပဳခဲ့ၾကျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုိလ္၀န္းေတာင္ဟူ၍ လည္းေကာင္း အသီးသီးတြင္ရာမွ "ဖုိး၀န္းေတာင္" ျဖစ္လာ သည္ဟူ၍ ဆိုၾကေလသည္။

ဖုိး၀န္းေတာင္ သမုိင္းအဆုိရမူ သကၠရာဇ္ ၂၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ဟလၤဂပူရတုိင္း ျပဴမင္းၿပဳံးမင္းေခၚ ဗႏၶ၀မင္းသည္ တုိင္းခန္း လွည့္လည္ ယင္း ဤဖုိး၀န္းေတာင္တန္း တည္ရာ အရပ္၀န္းက်င္သို႔ ေရာက္ရိွလာရာ၊ ေတာင္ႏွင့္ ၃ မုိင္ခန္႔ ကြာေသာ ယခု "မင္းစုႀကီးရြာ" ေနရာတြင္ ေခၽြးတပ္စဲြ ေနေလသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ ေဒသ၏ အေနအထားႏွင့္ ေက်ာက္ေဆာင္ ေက်ာက္တုံးမ်ားကုိ ဘုရားထြင္းထု ပူေဇာ္ရန္ ဗႏၶ၀မင္းသည္ ဆႏၵျပင္းျပသည့္အေလ်ာက္ ဘုရင္မွအစ မိဖုရား မွဴးမတ္ စစ္ဗုိလ္ စစ္သားအထိ တစ္ဦးလွ်င္ ဘုရား တစ္ဆူစီ ထြင္းထုလွဴဒါန္း ၾကရာမွ ဘုရားအဆူေပါင္း ၄၄၆၄၄၄ တည္ရိွ ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ စတင္ထုထြင္း လွဴဒါန္းေသာ ဘုရားႏွင့္ လုိဏ္ဂူႀကီး (၆) ခုမွာ -
(၁) ဆုေတာင္းျပည့္
၂) ဆုေတာင္းရ
၃) တတုိင္းျပည့္
၄) တင္းတင္းျပည့္
၅) သက္ေတာ္ရွည္
၆) သက္ေတာ္ရ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ဘုရားလုိဏ္ဂူအတြင္း၌ မ်က္ႏွာက်က္ နံရံတို႔တြင္ ျမန္မာ ေရွးပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ စကားစိမ္းသားစုတ္တံ တမာေစးႏွင့္ ေဖ်ာ္ရေသာ သဘာ၀ တြင္းထြက္ေက်ာက္ေဆးအုိးမွ ေဆးေရာင္စုံမ်ားကုိ ေတြ႔ရိွ ႏုိင္သည္။ မာေက်ာေသာ ေက်ာက္သားကုိ ႏုႏုရြရြ ပန္းခက္ ပန္းႂကြ နဖူးစည္းမ်ား ထုထြင္းထားပုံမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံရိွ အဇႏာၱလုိဏ္ဂူမွ လက္ရာမ်ားထက္ပင္ ခ်ီးက်ဴဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ေပၚရိွ အျခားထင္ရွားေသာ ဂူလုိဏ္ဘုရား စသည္တို႔မွာ (၄)ခန္းတဲြ အိမ္ႀကီး (၄) လုံးစာခန္႔ရိွ ေက်ာက္တုံးႀကီးကုိ နန္းေတာ္ဟန္ ထုလုပ္ ထားေသာ "မိဖုရားႀကီး လိုဏ္ဂူ"၊ တုိက္တန္းလ်ားႀကီး သဖြယ္ ဥမင္ေက်ာက္ဂူ အရွည္ႀကီး ထြင္း၍ ယင္း အေပၚ၌ တည္ထားေသာ "လြမ္းေစတီ"၊ ကရမက္နံ႔သာျဖဴ တို႔ကုိ အမႈန္႔ ျပဳလုပ္ အဂၢေတ သရုိးကုိင္၍ တည္ထားေသာ "နံ႔သာေစတီ" စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

ဖုိး၀န္းေတာင္မႀကီးႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းတြင္ "ႏြားသုိးေတာင္၊ လင္းႏုိ႔ေတာင္၊ ေက်ာက္တစ္လုံး ေတာင္၊ ဖန္ခါး ေတာင္ႏွင့္ ေရႊဘေတာင္" စသည္ျဖင့္ ေတာင္မ်ာစြာရိွသည္။ ေတာင္တုိင္းတြင္ ဘုရားႏွင့္ လုိဏ္ဂူမ်ား ရိွသည္။ ႏြားသုိး ေတာင္တြင္ ဗႏၶ၀မင္းႀကီး ၏ မိဖုရားႀကီးက အရိေမတၱယ် ဘုရားသခင္ ပြင့္သည့္အခါ ေက်ာင္းေတာ္ ေဆာက္ရန္ ရည္စူး၍ ျမဳပ္ႏွံထားေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါး ေဘးမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ေက်ာက္ႏြားသုိးရုပ္တစ္ခု ထု ထားသည္။ ယင္းကုိ အစဲြျပဳ၍ "ႏြားသုိးေတာင္" ဟုတြင္သည္။ ဗႏၶ၀မင္း အသုံးေတာ္ခံ သူႂကြယ္ႀကီး ဘုိးေရႊဘသည္ မူလ လုိဏ္ဂူမ်ား အျပင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ထြင္းထု လွဴဒါန္းခဲ့ရာ ေတာင္ကုိ "ေရႊဘေတာင္"ဟု ေခၚလ်က္ ရိွၾကသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္ ႏွင့္ ဆက္လ်က္ ေတာင္တန္း မ်ားအနက္ ဖန္ခါးပင္မ်ား အလြန္ေပါသည္ကုိ စဲြ၍ တြင္ေနေသာ "ဖန္ခါးေတာင္" သည္ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္သည္။

ဖုိး၀န္းေတာင္တြင္ ပုဂံေခတ္ ေရွးက်ေသာ လက္ေရးပါသည့္ အုတ္ခြက္မ်ားကုိ ေတြ႕ရိွ ရသျဖင့္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ဤေတာင္၌ သာသနာေရး အေဆာက္အအုံမ်ား ရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္း ႏုိင္သည္။ ေတာင္ေပၚတြင္ သကၠရာဇ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ထုိးစာပါသည့္ ေခါင္းေလာင္း ၈ ခုရိွသည္။ ေရွးက ဖုိး၀န္းေတာင္မွာ တရုတ္ျပည္မွ အိႏၵိယသို႔ သြားရာ ကုန္းလမ္းက် သျဖင့္ သာသနာ ျပန္႔ပြားခဲ့ဟန္ တူ၏။ ယခုေတြ႔ရေသာ လက္ရာမ်ားကား ေနာက္က်ေသာ ေခတ္မ်ားမွ လက္ရာမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။

ဖုိး၀န္းေတာင္ ဘုရားပဲြကုိ ယခုအခါ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လတုိင္း က်င္းပလ်က္ရိွရာ ပဲြေတာ္လာ ပရိသတ္ အထူး စည္းကား လွသည္။ ဖုိး၀န္းေတာင္သို႔ မုံရြာၿမဳိ႕ တစ္ဖက္ကမ္းမွ ကားလမ္း ခရီးေပါက္သည္။

Ref: ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္း CD

အေလာင္းေတာ္ကႆပ

မံုရြာခ႐ိုင္၊ ကနီၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တည္ရိွေသာ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေဒသသည္ မံုရြာၿမိဳ႕ တစ္ဘက္ကမ္း ေညာင္ပင္ႀကီးဆိပ္မွ မိုင္ (၆ဝ) ေက်ာ္ ကြာေဝးပါသည္။ ယခုႏွစ္ တပုိ႔တြဲ လျပည့္ေန႔က အေလာင္း ေတာ္ကႆပ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရာ စံေက်ာင္းေတာ္ ေက်ာက္သားတံခါး ပြင့္ ဟမႈျဖစ္စဥ္ကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွဘုရားဖူးလာေရာက္သူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး မွ မွတ္တမ္းတင္ဗီဒီယုိ ႐ိုက္ကူးႏုိင္ခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။ ေဒသခံမ်ား ၏ ကုိယ္ေတြ႕၊ ေျပာျပခ်က္အရမူ အေလာင္းေတာ္ကႆပတြင္ ႏွစ္စဥ္ တပို႔တြဲလျပည့္ႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔မ်ားတြင္ ထူးျခားမႈျဖစ္ေပၚေလ့ ရိွေၾကာင္း သိရပါသည္။ ေရွးယခင္က အေလာင္းေတာ္ ကႆပသုိ႔ ဘုရားဖူးသြားလိုလွ်င္ ေျခလ်င္ခရီးသာရိွၿပီး ယခုအခါ ပြင့္လင္းရာသီ တန္ေဆာင္မုန္းလ မွ စတင္၍ တန္ခူးလသႀကၤန္ မတိုင္မီအထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာ သြားလာႏုိင္ပါၿပီ။

ေျမခင္းဧရိယာ က်ယ္ဝန္းေသာ ေခ်ာင္းမႀကီးစခန္းတြင္ ယာဥ္ရပ္နား၍ တစ္မိုင္ခရီးကုိ ေျခလ်င္ ေလွ်ာက္႐ံုသာပင္။ အေလာင္းေတာ္ကႆပ တြင္ တည္းခိုစခန္းမ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္တန္းမ်ား သီးျခားတည္ရိွၿပီး အေရွ႕ဘက္ယြန္းယြန္း မနီးမေဝးတြင္ ေၾကးျပာသာဒ္စံေက်ာင္းေတာ္ ျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ကုိယ္စားေတာ္အား ဖူးျမင္ႏိုင္သည္။ ကုိယ္စားေတာ္၏ ဦးေခါင္းေတာ္ ေအာက္တည့္တည့္ လိုဏ္ဂူအတြင္း မွာ အေလာင္းေတာ္၏ ေျခေတာ္အစံုတည္ရိွသည္။ ဥာဏ္ေတာ္ (၁ဝ) ေတာင္ရိွၿပီး အေနာက္ေျမာက္ဆီသုိ႔ ဦးေခါင္းထား၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေန ဟန္ ရဟႏၲာ ပံုသဏၭာန္ျဖစ္ပါသည္။ မူလဒါယကာမွာ အဇာတသတ္မင္း ဟုဆိုၾကသည္။

စံေက်ာင္းေတာ္ေျမာက္ဘက္ အုတ္ေလွကားငယ္အတိုင္း ဆင္းသြားပါက ေတာင္ေျခလွ်ိဳထဲသုိ႔ ေရာက္ပါမည္။ ေဝဘူလ၊ ေဝဘာရ၊ သုနႏၵရ ေတာင္သံုးလံုး ဆံုရာအရပ္ျဖစ္ၿပီး ေဝဘာရေတာင္အလယ္တြင္ စံေက်ာင္းေတာ္ တည္ရိွသည္။ သမုိင္းေဟာင္းေပစာမ်ား အဆိုအရ အေလာင္းေတာ္ကႆပမေထရ္သည္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၅၄ ခု၊ တပုိ႔တြဲလျပည့္၊ အဂၤါေန႔၊ သက္ေတာ္ ၁၂ဝ၊ ဝါေတာ္ သိကၡာ ၅ဝ ျပည့္တြင္ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူခဲ့သည္။ ေဝဘာရေတာင္ အလယ္ဗဟုိအတြင္းတြင္ အလ်ား၊ အနံ၊ အျမင့္ ၃၅ ေတာင္စီ စတုရန္းညီမွ်ေသာ ဂႏၶကုဋီတိုက္ေတာ္ရိွသည္။ တိုက္ေတာ္အတြင္း ေၾကးျပာသာဒ္ႀကီးျဖင့္ ျမသလြန္ေညာင္ေစာင္းေပၚတြင္ ရွင္မဟာကႆပသည္ ေျမာက္သုိ႔ ဦးေခါင္းျပဳကာ လက္ယာနံေတာ္ေစာင္း၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူပါသည္။ စံေက်ာင္းေတာ္တြင္ အေတာင္ ၅ဝ စီျခား၍ ေရႊတံခါး၊ ေငြတံခါး၊ ေက်ာက္တံခါး ၃ တန္ ျဖင့္ ကာရံထားသည္။ အခ်ိဳ႕ သမိုင္းတြင္ အေလာင္းေတာ္ေဘး၌ ထြန္းညိႇထားေသာ ေရႊ၊ ေငြ၊ ျမ၊ ပတၱျမား ဖေယာင္းတုိင္ (၄) တိုင္အား ကုသုိလ္ရွင္ အဇာတသတ္မင္းႀကီးက အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သျဖင့္ အရိေမတၱယ်ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူရာကာလ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေတေဇာဓာတ္ကြၽမ္းေလာင္ၿပီးမွ ၿငိမ္းမည္ဟု ဆုိပါသည္။

ေတာင္သံုးလံုးဆံုရာ ေအာက္ေျခရိွ လုိဏ္အတြင္းမွ ေက်ာက္တံခါးကုိ စံေက်ာင္းေတာ္တံခါးဟု ဘုရားဖူးမ်ားက ယုံၾကည္ၾကၿပီး အထက္ဘက္ရိွ ကုိယ္စားေတာ္အား လွဴဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ကပ္လွဴၾက၍ ေက်ာက္တံခါးတြင္မူ အေလာင္းေတာ္အား ရည္မွန္း၍ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴျခင္း၊ ေက်ာက္တံခါးပြင့္ဟေနေသာၾကားမွ ဝတၴဳႏွင့္ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား လွဴဒါန္းၾကေလ့ရိွသည္။

ထူးျခားမႈမ်ား
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၆ဝ ခန္႔က ဆိုလွ်င္ ေက်ာက္တံခါးဝလုိဏ္ဂူအတြင္း၌ စံေက်ာင္းေတာ္ထဲသုိ႔ စီးဝင္ေသာ ေခ်ာင္းငယ္ေလးရိွသည္။ ဆြမ္းေတာ္ပြဲကုိ ေဖာင္ငယ္ေပၚတင္၍ အဓိ႒ာန္ျပဳလွဴဒါန္းပါက ေအာက္ဥမင္ဝတြင္ လွဴဖြယ္မ်ား ပါမလာေတာ့ဟု သိရသည္။ ယခု အခါတြင္မူ ထိုေခ်ာင္းငယ္မွာ သဲမ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆို႔သြား၍ ကြန္ကရစ္ေလွ်ာက္လမ္း ခင္းေပးထားပါသည္။ ထုိ႔အတူ ေက်ာက္တံခါးေရွ႕ သဲေသာင္တြင္ အဓိ႒ာန္၍ ေရႊ၊ ေငြ ျမႇဳပ္ႏွံၿပီး မည္၍မည္မွ်ကုိျဖင့္ အေဆာင္အျဖစ္ ျပန္စြန္႔ေတာ္မူပါဟု ဆုေတာင္းလွ်င္ ျပန္၍ တူးေဖာ္ေသာအခါ ထိုပမာဏအတိုင္း ရရိွခဲ့သည္။ ယခုေခတ္တြင္လည္း ေက်ာက္တံခါးၾကားတြင္ ဝတၴဳေငြကပ္လွဴၿပီး ေဆာင္ထား လိုေသာဆႏၵျဖင့္ ရိွခိုးဝတ္ျပဳၿပီးပါက ေဆာင္ရမည့္ဝတၴဳသာ က်န္ေသာျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ကုိယ္ေတြ႕ႀကံဳသူမ်ား အမ်ားအျပားရိွသည္။

ေျခေတာ္ရာ
ရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီးသည္ မဏိပူရမွ ေတာင္သံုးလံုးဆံုရာအရပ္သို႔ ႂကြေတာ္မူရာတြင္ မင္းကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ႏွင္းႀကီးရြာမွ (၄) မိုင္ခန္႔အကြာ အညာလယ္ရြာတြင္ ေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ ခ်ေတာ္မူခဲ့သည္။ ယခုအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝန္းအတြင္း တည္ရွိၿပီး ေျခေတာ္ရာေပၚမွ ေျမေပါက္လိုဏ္ေစတီ တည္ထားသည္။

သပိတ္ေဆးေခ်ာင္း
ပုထိုးလံုးေခ်ာင္းအနီးရွိ ေခ်ာင္းငယ္တစ္ခုမွာ ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူၿပီး သပိတ္ေတာ္ ေဆးခဲ့လို႔ “သပိတ္ ေဆးေခ်ာင္း” ဟု ေခၚသည္။ ေခ်ာင္းအတြင္း၌ ဆြမ္းလံုးသဏၭာန္ေက်ာက္ခဲမ်ား ယေန႔တိုင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။

သကၤန္းလွန္းေက်ာက္ျဖာ
ဘုရားဝစခန္းေအာက္ (ေလးမိုင္) အကြာရွိေက်ာက္ျဖာအနီးမွာ မေထရ္ႀကီး အနားယူေတာ္မူၿပီး ဘုရားရွင္ႏွင့္ သကၤန္းခ်င္းလဲလွယ္ ထားေသာ ပံ့သကူဒုကုဋ္ႏွစ္ထပ္ သကၤန္းႀကီးကို ေက်ာက္ျဖာေပၚတြင္ ျဖန္႔လွန္းခဲ့သည္။ ေက်ာက္ျဖာေပၚမွာ ဒုကုဋ္သကၤန္းအကြက္ မ်ားႏွင့္ သကၤန္းအနားပတ္ေနရာ အကြက္မ်ား ယေန႔တိုင္ထင္က်န္ေနပါသည္။

က်ီးဖိုႏွင့္က်ီးမ
အေလာင္းေတာ္ကႆပ မေရာက္မီ ေခ်ာင္းမႀကီးစခန္းရွိ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေပၚမွ က်ီးဖို၊ က်ီးမ ႏွစ္ေကာင္တို႔သည္ ဆီးႀကိဳ ႏႈတ္ဆက္ဟန္ျပဳၾကၿပီး ဘုရားဖူးလာသူတို႔ေရွ႕ မွလမ္းျပပ်ံသန္းသည္ကို အေခါက္ တိုင္းႀကံဳဖူးသူမ်ားရွိပါသည္။

ေက်ာက္တံခါးဖြင့္၍ ဖူးခြင့္ရခဲ့သူမ်ား
ကနီၿမိဳ႕နယ္၊ ယာႀကီးအုပ္စု၊ ရြာမေက်းရြာမွ ေမာင္ထြန္းႀကိဳင္၊ ေမာင္ေက်ာ္၊ ေဒၚမိေဒါင္း၊ ေဒၚႂကြားတင္ စသူတို႔ပါဝင္ေသာ (၁ဝ)ဦး အဖြဲ႕သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၃၀ (၁၃၄ဝ ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္၊ နံနက္ ၈ နာရီ) က အေလာင္းေတာ္ကႆပေအာက္ လုိဏ္ဂူေက်ာက္တံခါးဝတြင္ ဖူးေျမာ္ေနၾကသည္။ ထိုသူတို႔ေရွ႕၌ အလြန္ၾကည္လင္ေတာက္ပေသာ အလင္းေရာင္အလံုးတစ္လံုး ေပၚလာကာ တျဖည္းျဖည္းငယ္ရာမွႀကီးလာၿပီး လုိဏ္ဂူႀကီးတစ္ခုလံုး လင္းထိန္သြားသည္။ ေရွးဦးစြာ အေလာင္းေတာ္၏ေခါင္းရင္း ဘက္မွ ေရႊေစတီတစ္ဆူေပၚလာၿပီး မၾကာမီ အေလာင္းေတာ္အစစ္အား ေက်ာဘက္မွ ဖူးျမင္ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။

ေတာပြဲ၊ ၿမိဳ႕ပြဲ
အေလာင္းေတာ္ကႆပမွာ အစည္ကားဆံုးပြဲေတြက တပို႔တြဲလျပည့္ ထမနဲစတုဒီသာပြဲႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ ဆြမ္းဆန္စိမ္း ေလာင္း လွဴပြဲတို႔ျဖစ္သည္။ ထမနဲပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္မွ ကားႀကီးကားငယ္ အသြယ္သြယ္ျဖင့္ လာေရာက္ၾကေသာ ၿမိဳ႕ပြဲျဖစ္သည္။ တေပါင္းလျပည့္တြင္မူ မင္းကင္း၊ ကနီ၊ ေယာေဒသမ်ားမွ ေျခလ်င္ ဘုရားဖူးလာၾကသူမ်ား၏ ပြဲျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဘုရားဖူးမ်ားက ေအာက္လုိဏ္ဂူမွ အထက္လုိဏ္ဂူအထိ တန္းစီ၍ ေရသိမ္အၿပီးတြင္ လွဴဖြယ္မ်ား ေလာင္းလွဴေလ့ရွိသည္။ မြန္းလြဲ (၁) နာရီေက်ာ္ခန္႔တြင္ ေအာက္လုိဏ္ဂူ အဝင္ဝဘယ္ဘက္ေဘးရွိ ဂူအတြင္းတြင္ အလင္းေရာင္အလံုးအရြယ္စံု ကူးယွက္လႈပ္ရွား သည္ကို ယေန႔တိုင္ႏွစ္စဥ္ တေပါင္းလျပည့္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီမွ ၂ နာရီအတြင္းတြင္ မိနစ္ပိုင္းခန္႔ျမင္ ေတြ႕ရၿမဲျဖစ္သည္။

သဒၶါတရား ထက္သန္သူတို႔၏ ယံုၾကည္မႈႀကီးမားခ်က္အရ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ဘုရားဖူးရာတြင္ ထူးျခားစြာ ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ တပို႔တြဲလျပည့္ႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔မ်ား၌ ဖူးျမင္ေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။

စကားခ်ပ္ ။ ဤစာမ်ားအားလံုးကုိ “ခြပ္ေဒါင္းေျမ ဘေလာ႔” မွ ကူးယူတင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေလာင္းေတာက္ကႆပ ကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ ကုိးကြယ္ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္နဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားမွ ခ်ဥ္းကပ္ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္တဲ႔အတြက္ သိမွတ္စရာအခ်ိဳ႕ ပါဝင္ေနေသာေၾကာင့္ ကူးယူတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ကၽြႏု္ပ္ သြားေရာက္စဥ္က အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကိုေတာ့ ေနာက္အသစ္တင္မည့္ ပို႔စ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ယခု ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူးလာခဲ့ေသာ ဓါတ္ပံုမ်ားကိုသာ ဦးစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

လင္းလင္း


Alaung Daw Katapha Trip