Monday, January 30, 2012

၂၄ နာရီ ေျဖႀကားေပးမည့္ အလိုအေလ်ာက္ ေျဖႀကားစက္ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ဝန္ႀကီး ဌာနတြင္ တပ္ဆင္

ျပည္ပဧည့္သည္မ်ား အတြက္ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ားကုိ ေျဖ ၾကား ေပးႏုိင္မည့္ အလိုအေလ်ာက္ ေျဖၾကား စက္ကုိ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ ရက္ မွစတင္၍ ေနျပည္ေတာ္ရွိဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီး႒ာနတြင္ တပ္ ဆင္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
၂၄ နာရီလံုး ဖြင့္ေပးထားမည္ ျဖစ္ၿပီး အဓိက အားျဖင့္ ရန္ကုန္၊  ေန ျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလး၊ ပုဂံ၊ ေတာင္ႀကီး မွ ဟုိတယ္ခရီးႏွင့္ ဆုိင္ေသာဌာနဆုိင္ ရာ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားအား ထည့္သြင္း ေျဖၾကား ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ စက္မ်ဳိးမ်ားကို  တိုးခ်ဲ႕ တပ္ဆင္ သြားရန္ရွိေၾကာင္း ဟိုတယ္ ႏွင့္ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ သိလိုသူမ်ား သည္ ဖုန္း-၀၆၇-၄၀၆၀၆၁သုိ႔ စံုစမ္း ေမးျမန္းႏုိင္ ေၾကာင္းသိရသည္။

source : The Myanmar Post

Tuesday, December 27, 2011

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေလယာဥ္သစ္ႏွစ္စင္း ဝယ္ယူမည္

ႏုိင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းက ျပည္တြင္းမွာ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲဖို႔ ေလယာဥ္အသစ္ ႏွစ္စင္း ဝယ္ယူဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ “ေလယာဥ္အသစ္ ႏွစ္စင္းကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ အကုန္ပိုင္းေလာက္မွာ ဝယ္ယူမွာ၊ အဲဒီေလယာဥ္ေတြကို ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ေျပးလမ္းတို ေလယာဥ္ကြင္းမွာ အသံုးျပဳသြားမွာ” လို႔ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးညြန္႔လြင္က ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ဝယ္ယူမယ့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားက Beechraft 1900 D အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး ျပင္သစ္ႏုိင္ငံက မွာယူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ သာမက ကုန္တင္ေလယာဥ္ အျဖစ္ပါ အသံုးျပဳႏုိင္ဖို႔ ဝယ္ယူထားတာ ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္ ၁၉ ဦးသာ လိုက္ပါႏုိင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္အသစ္ေတြကို ထားဝယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴ၊ စစ္ေတြ၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတြကို ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ အသစ္ေတြအေနနဲ႔ ေျပးဆြဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းကစၿပီး ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ေလယာဥ္အသစ္ ႏွစ္စင္းကို အသံုးျပဳသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ကုမုျဒာ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္

Source : Khit Lu Nge

Thursday, December 22, 2011

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တတိယေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို ေနျပည္ေတာ္တြင္ဖြင့္လွစ္

စုစုေပါင္းခရီးသည္ ငါးသန္းကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္မည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တတိယေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ၿမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ယခုလ ၁၉ ရက္ေန႔က ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံ ႏုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီဝင္ မစၥတာ တုိက္ပင္းေကာ္တုိ႕က ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ အဆုိပါ ေလဆိပ္ႀကီးကို စင္ကာပူႏိုင္ငံ CPG Consultant ကုမၸဏီ၏ နည္းပညာအကူအညီျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေအးရွားေဝါလ္ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း၃၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၂၇ ဘီလ်ံခန္႔ ကုန္က်ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ အဆုိပါ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးသည္ ေလယာဥ္ဆုိက္ကပ္ႏိုင္သည့္ ေပါင္းကူးတံတား ၁၀ စင္းပါဝင္ကာ ဘိုးရင္း ၇၄၇ ေလယာဥ္ႀကီးႏွစ္စင္း တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆုိက္ကပ္ရပ္နားႏုိင္မည့္ တံတားႏွစ္စင္းႏွင့္ အျခားေလယာဥ္မ်ား ရပ္နားႏုိင္သည့္ တံတားရွစ္စင္းသို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေလယာဥ္စင္းေရ ၅၀,၀၀၀ မွ ၆၅,၀၀၀ အထိ ဆုိက္ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ကာ ျပည္တြင္းခရီးသည္ ႏွစ္သန္းႏွင့္ ျပည္ပခရီးသည္ သံုးသန္းကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ေနျပည္ေတာ္ ေလဆိ္ပ္သစ္ႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တတိယေျမာက္ဖြင့္လွစ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ျဖစ္လာၿပီး အႀကီးဆံုးေလဆိပ္လည္း ျဖစ္သည္။ ေလဆိပ္အေဆာက္အဦးသည္ စတုရန္းေပေျခာက္သိန္းေက်ာ္ က်ယ္ဝန္းၿပီး ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံုသည္ စတုရန္းေပ ေလးသိန္းႏွစ္ေသာင္းခန္႔ႏွင့္ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သည္ စတုရန္းေပ ေလးသိန္းေျခာက္ေသာင္းခန္႔သာ က်ယ္ဝန္းသည္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းအရွည္မွ ၃ ဒသမ ၆ ကီလုိမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေရးေမွ်ာ္စင္မွာ ၆၉ မီတာျမင့္သည္ ဟုိသိရသည္။ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလတြင္စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း  ျမန္မာတုိင္း(မ) ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ 

Source : Khit Lu Nge

Thursday, November 24, 2011

CBT ခရီးသြားလုပ္ငန္း စတင္ပါက ပုဂံ၊ ကေလာ ေဒသသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူထုစီးပြားေရး အေျခခံ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္း (CBT)စတင္ပါက ပုဂံႏွင့္ ကေလာေဒသသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း ကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ "CBTဆိုတာက ေဒသခံေတြနဲ႔ေနတယ္။ သူတို႔လုပ္ငန္းကို ေလ့လာတယ္။ ညအိပ္တယ္။ သဘာဝ အတိုင္းေနတာမ်ိဳးပါ။ ဒီမွာမရွိေသးဘူး။ ႀကိဳးစားေနတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိတယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ ေအာင္ျမင္ေနၿပီ" ဟု ယင္းပုဂၢိဳလ္ကဆိုသည္။ CBT လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ပါက ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ လံုျခံဳေရး၊ အစားအေသာက္၊ ေရခ်ိဳးခန္း၊ သန္႔စင္ခန္း သပ္ရပ္မႈရွိရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

"ပုဂံနဲ႔ ကေလာဘက္မွာေတာ့ CBTက ေသခ်ာေပါက္ လုပ္လို႔ရတယ္။ ကမ္းေျခေဒသေတြမွာေတာ့ ညအိပ္လို႔ အဆင္မေျပတဲ့အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး" ဟု အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္က ဆက္လက္ေျပာသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သဘာဝအေျခခံ ခရီးသြားလုပ္ငန္း Ecotourism စတင္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ယင္းစနစ္တြင္ CBT လုပ္ငန္းအား ထည့္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ CBT လုပ္ငန္း စတင္ရန္အတြက္ အဘက္ဘက္မွျပည့္စံုရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္းလည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

Source : Venus News Journal

Wednesday, November 23, 2011

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ထပ္တိုးဖုိ႔လိုအပ္ေန

ယခုအခ်ိန္တြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ၀င္လာႏုိင္သည့္ အေျခအေနျဖစ္ေနၿပီး ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ရန္ အေျခအေနေကာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္ ေရ၀င္မႈေၾကာင့္ ရပ္နားထားရေသာ ထုိင္းေလယာဥ္မ်ား ျမန္မာ့ေလယာဥ္ကြင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရပ္နားရန္ ကမ္းလွမ္းေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာၾကားသည္။ “အဲဒီေလဆိပ္မွာ ရပ္နားေနတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကို ျမန္မာပိုင္ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ရပ္နားခြင့္ေတာင္းေပမယ့္ ဘယ္ကြင္းမွာမွ ဧရိယာအက်ယ္အ၀န္း မလံုေလာက္လို႔ ျငင္းလုိက္ရတယ္။ တကယ္ဆို ဒီအခြင့္အေရးဟာ ကုိယ္ေတြအတြက္ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေငြရေနမွာကို လက္လႊတ္လုိက္ရတာ”ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။ ဆက္လက္၍ ၄င္းက “ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ထပ္တုိးဖို႔လိုအပ္ေနၿပီ။ ေရွ႕အလားအလာေတြအတြက္ အမွန္ဆို ရန္ကုန္ကခရီးသည္ ငါးသိန္းေလာက္နဲ႔ကို က်ဥ္းၾကပ္ေနၿပီ၊ ေနာက္ထပ္တိုးလာမယ့္ ခရီးသည္ေတြအတြက္ လိုကို လိုအပ္ေနၿပီ” ဟု ေျပာသည္။ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ရန္ ေျမဧရိယာ အလံုအေလာက္ မရွိေတာ့ပါက ဟံသာ၀တီေလဆိပ္(ပဲခူး)ႀကီးအား ျပန္လည္အသံုးျပဳႏုိင္ရန္အတြက္ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္သည့္ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ၄င္း၏အျမင္ကို ေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေလယာဥ္ကြင္းေပါင္း ၆၂ ကြင္းရွိၿပီး ဆင္းသက္ပ်ံသန္းမႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ ေလယာဥ္ကြင္း ၂၆ ကြင္းရွိကာ အဆိုပါ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ႏုိင္သည့္ ေလယာဥ္ကြင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ ကြင္းမ်ား၌ ေလဆိပ္သိုေလွာင္႐ံုမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီး ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားအားလံုးကုိ အဆင့္ျမႇင့္တင္သင့္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း Popular News ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

Source : Khit Lu Nge