Thursday, May 30, 2013

အာဆီယံ၏ ဟိုတယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဒုတိယ အႀကိဳက္ဆံုးအျဖစ္ ျမန္မာေရြးခ်ယ္ခံရ

အာရွပစိဖိတ္ေဒသ ဟုိတယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဆုိင္ရာ ညီလာခံတြင္ ႏုိင္ငံတကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အာဆီယံ ေဒသတြင္း ဟိုတယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ အႀကိဳက္ဆံုးႏုိင္ငံ ေရြးခ်ယ္မႈ၌ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဒုတိယရရွိခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံသစ္တြင္ ျမန္မာကုိ အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ၂၃-၅-၂၀၁၃ ရက္က သတင္းရရွိသည္။ ေမလ ဒုတိယပတ္က က်င္းပေသာ အဆုိပါညီလာခံကို အာရွပစိဖိတ္ေဒသတြင္းမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၂၀၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီ ဖုန္းျဖင့္ SMS ေပးပို႔ကာ မဲ(Voting) ေပးေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ကာ အဆုိပါ ညီလာခံကို ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္ရက္ၾကာ က်င္းပခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ “ျမန္မာႏုိင္ငံကို ႏုိင္ငံတကာက စိတ္ဝင္စားေနတာ။ ဟိုတယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ စံုစမ္းသူေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ျပင္သစ္က Croisi Europe ကုမၸဏီက ျမန္မာမွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆုိင္ရာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမႈေတြ လုပ္ခြင့္ေပးဖုိ႔ ကုမၸဏီဥကၠ႒ မစၥတာ Patrick Schmitter ကုိယ္တုိင္လာၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ တင္ထားတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ား မွတ္ပံုတင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ အဆုိပါ ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရႏုိင္ေသာ အေျခအေနမ်ားကို ေလ့လာစံုစမ္းသြားၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ ေဆာင္ရန္ႏွင့္ ေရွာင္ရန္မ်ားကိုပါ ေလ့လာေမးျမန္းသြားသည္ဟု သိရသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံသည္ ပထမဆုရရွိခဲ့ၿပီး ျမန္မာက ဒုတိယႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဗီယက္နမ္၊ မေလးရွား၊ ကေမာၻဒီးယား စသည္တုိ႔က အစဥ္လုိက္ ရပ္တည္ေနသည္ဟုလည္း သိရေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၃၀ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္ျမန္မာ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

Source : Khit Lu Nge

Wednesday, May 29, 2013

အာဇာနည္ဗိမာန္အား အမ်ားျပည္သူမ်ား ေလ့လာဂါရဝျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ ဖြင့္လွစ္

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အာဇာနည္ဗိမာန္အား ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနထံမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ၂၂-၂-၂၀၁၃ ရက္တြင္ လႊဲေျပာင္းရယူၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အာဇာနည္ဗိမာန္အား ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ားအရ အမ်ားျပည္သူမ်ား ေလ့လာ/ဂါရဝျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ ၁-၆-၂၀၁၃ ရက္မွစ၍ ဖြင့္လွစ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။ (က) တနလာၤေန႔တုိင္းႏွင့္ ျပန္တမ္းဝင္ ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားမွအပ က်န္ရက္မ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ ဖြင့္လွစ္ပါမည္။ (ခ) ဖြင့္ရက္မ်ားတြင္ နံနက္ ၀၈း၀၀ နာရီမွ ညေန ၁၇း၀၀ နာရီအထိ ဖြင့္လွစ္ပါမည္။ (ဂ) ဝင္ေၾကး လူႀကီးတစ္ဦးလွ်င္ ၂၀၀ိ/-ႏွင့္ ကေလးတစ္ဦးလွ်င္ ၁၀၀ိ/-ႏႈန္း ေကာက္ခံသြားပါမည္။ [ေက်ာင္းသားမ်ား (မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္) ေက်ာင္းသားကတ္ျပားျဖင့္ အခမဲ့ ဝင္ခြင့္ျပဳပါမည္] (ဃ) ႏုိင္ငံျခားသားတစ္ဦးလွ်င္ US (၃) ေဒၚလာႏႈန္း ေကာက္ခံပါမည္။ (င) အာဇာနည္ေန႔တြင္ မည္သူမဆုိ အခမဲ့ ဝင္ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ေလယာဥ္သစ္မ်ား ဝယ္ယူေျပးဆြဲရန္ သမၼတညႊန္ၾကား

ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ ေလယာဥ္အသစ္မ်ား ဝယ္ယူေျပးဆြဲရန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသို႔ သမၼတက ညႊန္ၾကားလိုက္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား အေနျဖင့္ ေလယာဥ္အသစ္မ်ားကို ဝယ္ယူသင့္ေၾကာင္း၊ မဝယ္ႏုိင္ပါက ငွားရမ္းေျပးဆြဲသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ကလည္း ေလေၾကာင္းလံုၿခံဳေရးကို တာဝန္ယူသင့္ေၾကာင္း သမၼတ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို ကိုးကား၍ ဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။ “ေလယာဥ္သစ္တုိင္းလည္း စိတ္မခ်ရပါဘူး။ ဆုိလိုတာကေတာ့ လူေပၚမွာလည္း မူတည္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴးရဲ႕ မွားယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ပဲ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္တာမ်ားတယ္” ဟု ASIA WINGS ေလေၾကာင္းလိုင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ၄င္း၏ အျမင္ကို ေျပာသည္။ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ဥပေဒႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ပါက မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို ေက်ာ္လြန္၍ လုပ္ေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္သာ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားႏုိင္ေၾကာင္း AIR KBZ ေလေၾကာင္းလိုင္း မန္ေနဂ်ာအဆင့္ရွိသူ တစ္ဦးက ဆုိသည္။ “ေလယာဥ္မွဴးေတြကလည္း မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ အခ်ိန္ကိုက္ လုပ္ေဆာင္တတ္ဖုိ႔ လိုတယ္” ဟု ဝန္ႀကီးဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေလယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈ ေလ်ာ့နည္းေစေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ေလယာဥ္မ်ားကို သက္တမ္း ၂၅ ႏွစ္အထိသာ ခြင့္ျပဳေၾကာင္း၊ နာရီေပါင္း ၁၅၀၀ ပ်ံသန္းႏုိင္မည့္ ေလယာဥ္မွဴးႀကီးမ်ားကိုသာ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳေၾကာင္း ယင္းဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္သည္ဟု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice Daily သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

Source : Khit Lu Nge

Saturday, May 25, 2013

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ သံဃာေတာ္မ်ား ျပည္ဝင္ခြင့္ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံျခား သံ႐ုံးမ်ားႏွင့္ တုိက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ႏုိင္ၿပီ

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ရဟန္းသံဃာ၊ သီလရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ဝင္ခြင့္ရရွိရန္ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန ေထာက္ခံခ်က္ မလိုအပ္ေတာ့ဘဲ သြားေရာက္လိုသည့္ သက္ဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံျခားသံ႐ုံးမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ုိက္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး ညိႇႏိႈင္းပါက ပိုမိုျမန္ဆန္စြာ ရရွိႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခင္က ျပည္ဝင္ခြင့္ရရွိႏုိင္ရန္ ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ ဗီဇာေလွ်ာက္ထားရာတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ သာသနာမွတ္တမ္း မူရင္းႏွင့္ မိတၱဴ၊ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ မူရင္းႏွင့္မိတၱဴ၊ ေက်ာင္းတိုက္ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္၏ ေထာက္ခံခ်က္၊ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံမွ ပင့္ဖိတ္စာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ယခုႏွစ္အတြင္း ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သီလရွင္မ်ား၊ ဘာသာေရး အဖြဲ႔မ်ားအတြက္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ အသစ္ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ သက္တမ္းတိုး ျပဳလုပ္ႏုိင္ေရး၊ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ႏုိင္ငံျခားသား ရဟန္း၊ သီလရွင္၊ ေယာဂီမ်ား Meditation Visa ျဖင့္ ျပည္ဝင္ခြင့္ရရွိေရး၊ ျပည္ေနခြင့္ သက္တမ္းတိုးျခင္းႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပည္ျပန္ဝင္ခြင့္ ဗီဇာေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ျပည္ပေရာက္ ရဟန္းသီလရွင္မ်ား ျပည္ဝင္ခြင့္ရရွိရန္မ်ားအတြက္ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ေထာက္ခံခ်က္မ်ား ေလ်ာ့ခ်ေပးခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္လည္း ကုန္ပို႔လႊာ (Invoice) တင္ျပစရာ မလိုသည့္ အခ်က္မ်ား ေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့သည္ဟု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

Source : Khit Lu Nge

ျပည္လမ္းႏွင့္ ကမာၻေအးဘုရားလမ္း တစ္လမ္းေမာင္း ဘတ္(စ္)ကားစနစ္ Bus Rapid Transit က်င့္သံုးမည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ အစီအစဥ္တစ္ခုအေနျဖင့္ Bus Rapid Transit (BRT) တစ္လမ္းေမာင္း ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို မၾကာမီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူတစ္ဦးက ေမ ၂၁ ရက္က ေျပာၾကားသည္။ BRT စနစ္မွာ သတ္မွတ္ဘတ္စ္ကားလုိင္း တစ္ခုသာ ယင္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိၿပီး ၁၅ မိနစ္ သို႔မဟုတ္ ၁၀ မိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ခ်င္း ထြက္ခြာေျပးဆြဲေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “ျပည္လမ္းနဲ႔ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိႏုိင္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး BRT စနစ္ကို ဦးစားေပး လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒီစနစ္က သူ႔ေရွ႕မွာ အျခားဘယ္ကားမွ မရွိသလို သူ႔ေနာက္မွာလည္း သူ႔လိုကားပဲ အခ်ိန္ခြာၿပီး ကပ္လုိက္လာမယ္။ ခရီးသည္ရွိရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မွတ္တုိင္မွာ ရပ္႐ုံပဲ။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိ အဝါေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ ဒီစနစ္ အသံုးျပဳတဲ့အတြက္ ခရီးသည္ေတြ ေရွာေရွာ႐ႈ႐ႈနဲ႔ ကိုယ္လိုရာ သြားေရာက္ႏုိင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔မွ အဖြဲ႔ဝင္ ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ေျပာသည္။ ယင္းလုပ္ငန္း ႏွစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးပါက Intelligent Transport System ဟုေခၚေသာ လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။ ITS စနစ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လမ္းမမ်ား၏ အေျခအေနအား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚရာေနရာမ်ား၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ဖစ္ပြားရာေနရာမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္၍ ယာဥ္မ်ား အျခားမည္သည့္လမ္းမွ ေရွာင္ရွားေမာင္းႏွင္ပါဟူ၍ သတင္းေပးပို႔ လမ္းညႊန္သည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္

Source : Khit Lu Nge