Wednesday, December 08, 2010

သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ မရွိေအာင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ႏိုင္ငံတကာမွ ၀ယ္ယူေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ျပင္ဆင္မႈမ်ားစတင္

၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွစတင္၍ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ မရွိေအာင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ အာဆီယံအပါအ၀င္ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကႏိုင္ငံမ်ားမွ ၀ယ္ယူေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွလည္း ျပည္ပအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ လိုအပ္သည့္ျပင္ဆင္မႈမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႕က က်င္းပသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သစ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၏ (၁၇)ႀကိမ္ ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ အသင္းသား စုံညီအစည္းအေ၀းတြင္ အဆိုပါအသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
    "အာဆီယံအပါအ၀င္ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြက သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းေတြကို ၀ယ္ယူရာမွာ သစ္ေတာေတြကို ထာ၀ရခိုင္မာေနေအာင္၊ မပ်က္စီးေအာင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ႏိုင္ငံက သစ္ေတြကိုပဲ ၀ယ္ယူေတာ့မယ္လို႔ ႏိုင္ငံအားလုံးက ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ EU တို႔ US တို႔ဆို လုံး၀၀ယ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအဆင့္အထိမေရာက္ခင္ စပ္ၾကားမွာပထမအဆင့္ေနနဲ႔ တရား၀င္သစ္ (Legal Timber) ျဖစ္ရပါ မယ္။ Legal Timber ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပါရွိရမယ္။ ေထာက္ခံခ်က္က ကိုယ့္ဘာသာေပးလို႔ မရဘူး။ ျပည္ပကလာတဲ့  တတိယလူ (Third Party) ရွိရမယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံကလာၿပီး ျမန္မာျပည္က တကယ္လုပ္ေနလား။ ဒီသစ္ေတြက တရား၀င္ထုတ္တာလား။ ဒီကိုေရာက္လာတဲ့သစ္ေတြက ဘယ္ေနရာေတြက လာလဲဆိုတာစိစစ္ၿပီးမွ ထုတ္လို႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၂၀၁၃ မတိုင္မီ  ဒီကိစၥေတြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာက ေကာ္မတီတစ္ခုဖြဲ႕ၿပီး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္"အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ကဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
   ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွစတင္၍ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားသည္ သစ္ေထာက္ခံခ်က္ (Timber Certification) ပါရွိေသာ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ခြင့္ျပဳသည့္စနစ္ကို က်င့္သံုးမည္ျဖစ္ရာ အာဆီယံ အဖြဲ႕၀င္တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွလည္း အျခားႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သစ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၏ ကြၽန္းစုိက္ခင္း ထူေထာင္ျခင္း၊Timber Certification  ႏွင့္သစ္အေျခခံ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားဆိုင္ရာ စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ သစ္ေတာေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
    "ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္မွာ သစ္ေထာက္ခံခ်က္ေပးေရးဟာ ျပည္ပကို သစ္ေတာထြက္ပစၥည္း တင္ပို႔ရာမွာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္လာမယ့္ ကိစၥတစ္ရပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သစ္ေတာမ်ား ထာ၀စဥ္တည္တံ့ ေနေစေရးအတြက္ သစ္ေထာက္ခံခ်က္ ပါရွိမွသာ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားျခင္းျပဳလုပ္ဖို႔ ကန္႔သတ္ေဆာင္ရြက္လာတာကို ေတြ႕ရွိလာရပါတယ္။ အာဆီယံအေနနဲ႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ သစ္ေထာက္ခံခ်က္ပါရွိတဲ့ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ားကိုသာ တင္ပို႔ခြင့္ ျပဳမယ့္ အေျခအေနျဖစ္ေနပါတယ္" ဟု သစ္ေတာေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
   သစ္ေတာ ေထာက္ခံခ်က္ (Timber Certification) ေပးျခင္းဆိုသည္မွာ သတ္မွတ္ထားေသာ သစ္ေတာမ်ားမွ သတ္မွတ္ထားေသာ ပမာဏကိုသာ တရား၀င္ခြင့္ျပဳထားေသာအဖဲြ႕မွ ထုတ္ယူရမည္ ျဖစ္ၿပီး ထုတ္ယူထားေသာ သစ္ႏွင့္သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားသည္ ထာ၀စဥ္တည္တံ့ႏိုင္ေသာ သစ္ေတာမ်ားမွ ရရိွလာသည့္သစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သံုးစဲြသူမ်ားထံ အာမခံခ်က္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
   "Timber Certification ေပးဖို႔အတြက္ Third Party လို႔ ေခၚတဲ့ အျပင္ကလာတဲ့အဖဲြ႕အစည္းက စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ၿပီး လုပ္ေပးရမယ့္ သေဘာရိွပါတယ္။ Third Party ဖဲြ႕စည္းႏိုင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ကမၻာ့သစ္ေတာေတြရဲ႕ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္း(ဟက္တာ သန္းေပါင္း ၃၁၀) ဟာ  Certification Forest လုပ္ေဆာင္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္"ဟု သစ္ေတာဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေရႊေက်ာ္(ၿငိမ္း)က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
   ကမၻာ့ Certification Forest ၏ ၅၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေတာင္အေမရိကမွျဖစ္ၿပီး ၃၂ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ဥေရာပမွျဖစ္သည္ဟု သိရိွရသည္။  အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသတြင္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အာဖရိကတုိက္တြင္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရိွေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သစ္ေတာဖုံးလႊမ္းမႈဧရိယာမွာ ၁၉၇၅ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံဧရိယာ၏ ၆၀ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံဧရိယာ၏ ၄၆ ဒသမ ၉၆ ရာခိုင္ႏႈန္း က်န္ရွိေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Credit : News-Eleven

Monday, December 06, 2010

ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးထြက္ခြာရာ၌ ေငြေၾကးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိေစေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ေလဆိပ္မွေပးႏိုင္ရန္ ခရီးသြားအမ်ားစု ေမွ်ာ္လင့္

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အတြင္းပုိင္း တစ္ေနရာ


ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးထြက္ခြာၾကရာ၌ ေငြေၾကးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိေစေသာ ၀န္ေဆာင္မႈအား ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွေပးႏိုင္ရန္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပကမၻာလွည့္ ခရီးသြားအမ်ားစု ေမွ်ာ္လင့္လာေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
   ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာမက ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီး၌လည္း ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းမွာ အျခားေသာ ေရေၾကာင္းျဖင့္သြားျခင္း၊ ကုန္းလမ္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္သြားလာျခင္းထက္ ပိုမိုသက္ေတာင့္သက္သာရွိမႈ၊ ၀န္ေဆာင္ မႈေကာင္းမြန္ၿပီး ခရီးခ်ိန္တိုေတာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ပိုမိုက်ခံကာ ေရြးခ်ယ္သြားလာျခင္း ျဖစ္ၾကသည္။
    သို႔ရာတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားျဖင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ၀ယ္ထားၿပီးေသာ္လည္း ေလဆိပ္ေရာက္ရွိၿပီး ထြက္ခြာခါနီးမွပင္ Airport Tax ျပန္လည္ေပးေဆာင္ရျခင္းမွာ ႏုိင္ငံတကာ ေလဆိပ္ႀကီးမ်ား၌ မရွိေသာ ထူးျခားမႈပင္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား အတြက္မူ အဆင္မေျပမႈမ်ားရွိခဲ့ ေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာလက ျပည္တြင္းမွ စင္ကာပူသို႔ထြက္ခြာခဲ့သည့္ ခရီးသြားတစ္ဦးက "ကြၽန္ေတာ္ေလဆိပ္ ေရာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ စင္ကာပူသြားမယ့္ ခရီးသည္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီမွာကာလရွည္ေနၿပီး စင္ကာပူကိုျပန္မယ့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္လည္း ပါတယ္။ သူတို႔လဲ ကြၽန္ေတာ့္လုိပဲ Departure Lounge ထဲ၀င္ခါနီး Airport Tax ေဆာင္ဖို႔ တန္းစီေစာင့္ေနရတယ္။ Airport Tax ကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ မည္သည့္ ေလဆိပ္ႀကီးေတြကမွ ခရီးသည္ကိုယ္တိုင္ ေလဆိပ္ေရာက္မွ ေပးေဆာင္ရတာမရွိဘူးလို႔လဲ ကြၽန္ေတာ့္လိုတန္းစီေစာင့္ေနတဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံသားက ေျပာတယ္"ဟု သူ၏အေတြ႕အႀကံဳ ကိုေျပာျပခဲ့သည္။
 Indria Gandhi ျပည္တြင္းေလဆိပ္ အတြင္း class အလိုက္ Check in ျပဳလုပ္ေနစဥ္
    ထို႔ျပင္ ျပည္ပသို႔ခရီးသြားလာမႈ နည္းပါးသည့္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္မူ ယခုကဲ့သို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ၀ယ္ထားၿပီးေသာ္လည္း ေလဆိပ္ေရာက္ရွိၿပီး ထြက္ခြာခါနီးမွ Airport Tax  ေပးေဆာင္ရမည္ကို သိရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အဆင္မေျပျခင္းမ်ား ရွိခဲ့သည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။
   "ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိႏိၵယကိုသြားဖို႔ ထြက္ခြာခါနီးမွာ သိထားတာအရင္ က Airport Tax  က ၅၀၀ က်ပ္ပဲ သိထားတယ္။ အခု ၃၀၀၀ က်ပ္ တိုးေပးရမယ္ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံမပါလို႔ သူမ်ားစီက ေငြေခ်းၿပီးေပးခဲ့ရတယ္" ဟု စက္တင္ဘာလက ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ ေကာက္ၿမိဳ႕မွ တစ္ဆင့္ အိႏၵိယသို႔ ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္တစ္ဦးက ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့သည္။
     ယခုအခ်ိန္သည္ ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားမ်ားစြာ ၀င္ေရာက္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ နည္းတူ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ျပည္ပထြက္ခြာရန္ ေလယာဥ္လက္မွတ္အား သက္ဆိုင္ရာ Class အလိုက္ သီးသန္႔၀ယ္ ထားၿပီးေသာ္လည္း Departure Lounge မွ ေလယာဥ္ထဲသို႔ ၀င္ခါနီးတြင္ ႏုိင္ငံတကာရွိ ေလဆိပ္မ်ားကကဲ့သို႔ သီးျခား Class အလိုက္အတန္းခြဲကာ ၀င္ေရာက္ခဲ့ရျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနခဲ့သည္ဟု ႏို၀င္ဘာလက ထိုင္းႏုိင္ငံ သို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည့္ခရီးသြားတစ္ဦး က"ေလဆိပ္ကေန  Check in  လုပ္ၿပီး Departure Lounge ထဲေစာင့္ ဆိုင္းေနစဥ္မွာ ေလယာဥ္က၀င္ဖို႔ေခၚ ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ၀ယ္ထားတဲ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္က Business Class လက္မွတ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာက ေလဆိပ္ႀကီးေတြကလို သီးသန္႔အတန္းလိုက္ ၀င္ရတာမဟုတ္ဘဲ အေရွ႕ကလူေတြကို အကုန္ေစာင့္၊ တန္းစီၿပီးမွ၀င္ခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ ၾကံဳဖူးသေလာက္ ဆိုရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံ ကေလဆိပ္မွာမဆို ေလယာဥ္ထြက္ခြာခါနီးခ်ိန္မွာ Business Class ဆိုအရင္ေပး၀င္ၿပီး သီးသန္႔တစ္တန္း၊  Economy Class ဆိုရင္လည္း သီးျခားခြဲၿပီး တစ္တန္းသြားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားဆိုရင္ အရင္ဦးစားေပး ၀င္ခိုင္းတာေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုးနဲ႔ ထက္တူညီမွ်တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရီးသြားေတြအတြက္ လိုအပ္ေနတာ အမွန္ပါပဲ"ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
   ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၏ ေလဆိပ္၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းလုပ္ငန္း၊ ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း စသည္ျဖင့္ ရွိေနရာတြင္ ေလဆိပ္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းက Pioneer Aerodrome Services ကုမၸဏီသို႔ႏွစ္ ၃၀ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳသည့္စနစ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ေလဆိပ္ႀကီးတစ္ခုလံုး၏ ကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္မႈကိုမူ ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာနမွ ဆက္လက္တာ၀န္ယူ ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
  Airport Tax ၅၀၀မွ ၃၀၀၀ သို႔ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံျခင္းကိုမူ ယင္းကဲ့သုိ႔ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းအၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ စတင္ေကာက္ခံခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။

Credit : News Eleven

Sunday, December 05, 2010

Batu Caves သို့အလည်သွားခြင်း

Batu Caves, Malaysia
 ဒီတစ်ခေါက် Batu Caves ကို 26.11.01 ရက်နေ့မှာ စင်္ကာပူက သူငယ်ချင်းဖြစ်တဲ့ စည်သူရယ် မိတ်ဆွေဖြစ်တဲ့ ကိုအေးနဲ့အတူ ရောက်ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ အရင်တုန်းက အလုပ်ကိစ္စနဲ့ Batu Caves ရှေ့ကနေပြီး အခေါက်ခေါက်အခါခါ ဖြတ်ခဲ့ပေမယ့်။ အချိန်မရှိတာကြောင့် မဝင်ဖြစ်ခဲ့ပါဘူး။ တစ်နေ့တော့ အရောက်သွားဦးမယ်ဆိုပြီး ရည်မှန်းထားပေမယ့် တစ်ခေါက်မှ မရောက်ဖြစ်ခဲ့ပါဘူး။ ဒီတစ်ခေါက်ကတော့ သူငယ်ချင်းဖြစ်တဲ့ စည်သူက သွားချင်တယ်ဆိုလို့ အတူသွားဖြစ်ခဲ့တာပါ။ အရင်က မလေးရှားမှာ သွားလည်ဖူးခဲ့တဲ့ နေရာတွေထဲမှာ တမူထူးခြားတဲ့ နေရာတစ်ခုပါပဲ။ မလေးရှားနိုင်ငံရဲ့ Interesting Places ထဲမှာ တစ်ခုအပါအဝင်ဖြစ်ပါတယ်။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေသာ္လည္း ျပည္တြင္းခရီးသြားဦးေရမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ သိသာစြာတိုးတက္လာျခင္း မရွိ

၁၉၉၃ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း က႑တြင္ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေသာ္လည္း ခရီးသြားဦးေရမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ သိသာစြာတိုးတက္လာျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာမည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္မ်ားသည္ လက္ရွိေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ ေစ်းကြက္မွ်ေ၀ယူေနမႈကို မေျပာင္းလဲႏိုင္ပါက ေရရွည္ရပ္တည္မႈတြင္ အခက္အခဲ ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းစီးပြားေရး ဆိုင္ရာကြၽမ္းက်င္ သူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
    ၁၉၄၈ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၅ရက္ေန႔တြင္ Union of Burma Airways(UBA)ထိုမွ (Burma Airways Corporation) ထိုမွတဆင့္ Myanma Airways ဟု အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲကာ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း သည္ ျမန္မာျပည္၏ ေရွ႕ေျပး ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
   ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ စတင္ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၌ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ၁၉ ခုကို ဂ်ိဳးျဖဴေလယာဥ္ေျခာက္စင္းျဖင့္  ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ၁၉၅၀ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ပခရီးစဥ္အျဖစ္ ဘန္ေကာက္၊ ကိုးလ္ကတၱားႏွင့္ စစ္တေကာင္းၿမိဳ႕မ်ား၊ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ပီနန္၊ စင္ကာပူႏွင့္ ခတၱမႏၵဴၿမိဳ႕မ်ားသို႔ တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဟာင္ေကာင္ႏွင့္ ဂ်ာကာတာၿမိဳ႕ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကိုပါ ၁၉၉၃ ၾသ ဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ဟိုက္ေဆာနစ္ကုမၸဏီတို႔ အက်ိဳးတူပူးေပါင္း၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MAI) ကိုတည္ေထာင္ကာ ႏိုင္ငံတကာခရီးစဥ္မ်ားကို ပ်ံသန္းေပးခဲ့ေၾကာင္း သိ ရသည္။
   ၁၉၉၄ ႏို၀င္ဘာ ၁ ရက္ေန႔ တြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ အဲယားမႏၲေလး ဟုိလ္းဒင္းလိမိတက္ႏွင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း၍ Air Mandalay ကိုလည္းေကာင္း၊ ၁၉၉၅ ႏို၀င္ဘာ၁ ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခရႊန္ဆြန္ ဘက္ကုမၸဏီႏွင့္ Yangon Airways ကိုလည္းေကာင္း ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေနာက္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ တိုင္းရင္းသားပိုင္ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္း AirBagan ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

ခရီးသြားမ်ား သိသာစြာ တိုးတက္မလာျခင္းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ေစ်းကြက္သစ္ရွာေဖြမႈတြင္ အားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ရွိျခင္း၊ အခ်ိန္ဇယား အတိအက်ျဖင့္ ေျပးဆြဲမႈ၌အခက္အခဲရွိျခင္း၊ တိုက္႐ိုက္ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းမႈနည္းပါးျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲႏိုင္မႈမရွိေသးျခင္း စသည့္ ..

    ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုတည္းမွ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ေျပးဆြဲေနရာမွ ၁၉၉၃ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ထပ္မံေပၚေပါက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ယခင္ ၁၉၉၃ခုႏွစ္မတိုင္ခင္က တည္ရွိခဲ့သည့္ ခရီးသြားဦးေရမွာ သိသာစြာတိုးတက္လာခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
   "၁၉၉၃ ခုႏွစ္တုန္းက ခရီးသည္ ေျခာက္သိန္းကိုးေသာင္းကို ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းတစ္ခုတည္းက ဆြဲခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းေလေၾကာင္းလိုင္းေတြေရာ၊ ေလယာဥ္ေတြေရာ တိုးလာတယ္။ ခရီးသြားက သိသိသာသာ မတက္လာဘူး။ အခုဆို ခု ႏွစ္သိန္းနဲ႔ ရွစ္သိန္းၾကားေလာက္ ပဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္တိုးမလာဘဲ ရွိေနတဲ့ေစ်းကြက္ကိုပဲ မွ်ၿပီးယူေနရတဲ့သေဘာရွိတယ္။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ခရီးသည္ တစ္ႏွစ္ကို ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိေနတာကို ၾကည့္ရင္ သိသာတယ္" ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အသုိင္းအ၀ိုင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ထိုသို႔ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းခရီးသြားမ်ား သိသာစြာတိုးတက္မလာျခင္းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ေစ်းကြက္သစ္ရွာေဖြမႈတြင္ အားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ရွိျခင္း၊ အခ်ိန္ဇယားအတိအက်ျဖင့္ ေျပးဆြဲမႈ၌ အခက္အခဲရွိျခင္း၊ တိုက္႐ိုက္ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းမႈနည္းပါးျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေျပးဆြဲႏိုင္မႈ မရွိေသးျခင္း စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ပါ၀င္ႏိုင္ေၾကာင္း ၀ါရင့္ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦး က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
    "ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြဟာ ေစ်းကြက္သစ္ရွာေဖြတာထက္ ရွိၿပီးသား ခရီးသည္အသြားမ်ားတဲ့ ေနရာေတြကိုပဲ မူတည္ၿပီးေျပးဆြဲၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အက်ိဳးအျမတ္ရွိေပမယ့္ ခရီးသည္မတက္လာဘူး ဆိုရင္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ လုၿပီးေျပးဆြဲသလို ျဖစ္ေနမယ္။ ဥပမာေျပာ ရရင္ သြားလာမႈခက္ခဲတဲ့ေနရာေတြ၊ ေလယာဥ္ကလြဲၿပီး က်န္တာေတြ နဲ႔သြားလို႔ အဆင္မေျပႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြကိုပါ ရွာေဖြၿပီး ေျပးဆြဲသင့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္ပကလာမယ့္ ခရီးသြားေတြကို သူတို႔သြားခ်င္တဲ့ ျပည္တြင္းေနရာေတြထိ ေရာက္ေအာင္ တခါတည္းတိုက္႐ိုက္ မပ်ံေပးႏုိင္ေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ခ်ိန္က မမွန္၊ ရန္ကုန္- တာခ်ီလိတ္ဆိုရင္ တိုက္႐ိုက္မသြားႏိုင္ဘဲ မႏၲေလး၊ ဟဲဟိုး တို႔ကို၀င္ ၿပီးသြားေနရတာတို႔၊ အမ်ားႀကီးပဲရွိေနတယ္"ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
    ၎ကပင္ဆက္လက္၍ "ေလယာဥ္ေတြမွာ ခရီးသည္မပါဘဲ ေျပးဆြဲရင္ ဆံုး႐ႈံးမႈက အရမ္းႀကီးတယ္ဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ရမွေျပးျပန္ေတာ့လည္း အခ်ိန္မမွန္တာ၊ ရက္အတိအက် မေျပးႏိုင္တာေတြရွိေနျပန္ေရာ။  ေနာက္တစ္ခုက ေငြေၾကးပဲ။ ေလယာဥ္ဆိုတာ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေရာက္ႏိုင္ေပမယ့္ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားေတာ့ ဒီႏိုင္ငံမွာေတာ္႐ုံ ေလယာဥ္မစီးခ်င္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဘက္ကလည္း  ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသည္ေတြ အသြားမ်ားတဲ့ ခရီးစဥ္ကိုပဲ အဓိကထားၿပီး ပ်ံေတာ့တယ္"ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
   ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခု ထူေထာင္ရန္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားစြာ ႀကီးမားသကဲ့သို႔ ကြၽမ္းက်င္ေလယာဥ္မွဴးမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးမွာလည္း အေရးႀကီးေၾကာင္းႏွင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ ထူေထာင္ ျခင္းႏွင့္အတူ ေစ်းကြက္အသစ္ကိုပါ တၿပိဳင္တည္းေခၚေဆာင္ႏိုင္မႈမွာလည္း အေရးပါေၾကာင္း သိရသည္။ မတူထူးျခားမည့္ ေစ်းကြက္ မ်ားရွာေဖြႏိုင္ျခင္း၊ ခရီးသည္မ်ားအား ၀န္ေဆာင္မႈ ေကာင္းမြန္စြာေပးႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔အျပင္ ေလ ေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကြၽမ္းက်င္၀န္ထမ္းမ်ားအားလည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ေမြးျမဴႏိုင္ရန္လည္း အေရးႀကီးေၾကာင္းသိရသည္။
Asia Wings ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ ကေမၻာဇေလေၾကာင္း လိုင္းသစ္တို႔မွာ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္း ေပၚေပါက္လာဦးမည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိေလေၾကာင္းလိုင္း ေစ်းကြက္အျပင္ ခရီးသည္တိုးတက္ရရွိႏိုင္မည့္ ေစ်းကြက္သစ္မ်ားကိုပါ ရယူလာရန္ လိုအပ္လွေၾကာင္းႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေစ်းကြက္မွ်ေ၀ယူေနမႈကို မေျပာင္းလဲႏိုင္ပါက ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ေရးတြင္ အခက္အခဲမ်ားရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းစီးပြားေရး ဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူအခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

Credit : News Eleven

Friday, December 03, 2010

ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္

ႏုိ၀င္ဘာ ၂၉၊ ၂၀၁၀-လာေရာက္လည္ပတ္လုိတဲ့ ခရီးသြားေတြ ရွိေနေပမဲ့ ျမန္မာ့ခရီးသြား လုပ္ငန္းကေတာ့ အားနည္းေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
By ေအာင္လြင္ဦး တနလၤာ, 29 ႏိုဝင္ဘာ 2010

ဓာတ္ပံု - ေအပီ
ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စိတ္၀င္စားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လာေရာက္လည္ပတ္ဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဒီအေျခအေနကေန ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ ေစာင့္ၾကည့္ၾကရမွာပါ။ အခုအခ်ိန္ဟာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖုိ႔၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြ ျပန္လုပ္ဖုိ႔ လုပ္ေကာင္းလုပ္ၾကရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။"
မၾကာေသးခင္ကပဲ ဖမ္းဆီးထားရာက ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာတာ၊ စစ္အစုိးရက ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြအတြက္ဆုိၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပခဲ့တဲ့ေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၀င္ေငြရေပါက္ရလမ္း တခုျဖစ္တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ ဖြ႔ံၿဖိဳးလာေလမလား ေမွ်ာ္လင့္မႈေတြလည္း ထြက္ေပၚလာေနပါတယ္။ လာေရာက္ လည္ပတ္ဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္ေနၾကတဲ့ ခရီးသြားေတြရွိေနေပမဲ့လည္း ေဒသတြင္းက ႏုိင္ငံေတြနဲ႔စာရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကေတာ့ နိမ့္က်ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ အားနည္းေနဆဲ အေျခအေနေတြဟာ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းေတြကုိ အေျခခံေနသလဲ ဆုိတာကုိေတာ့ ဒီတပတ္ရဲ႔ စီးပြားေရးက႑မွာ ကုိေအာင္လြင္ဦး က သုံးသပ္တင္ျပေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေတြ တုိးတက္မႈ မရွိတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ မသြားဖုိ႔ လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြနဲ႔အတူ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြက ပိတ္ဆုိ႔ဒဏ္ခတ္မႈေတြ ၀ုိင္းပယ္ထားတာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ ဖြ႔ံၿဖိဳးသင့္သေလာက္ မဖြ႔ံၿဖိဳးႏုိင္ပဲ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ ဒီလုိပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ အလည္အပတ္ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာ ေလွ်ာက္လႊာကုိ ၃ ရက္ၾကာတဲ့အထိ စိစစ္တာ၊ အေရးယူ ဒဏ္ခတ္မႈေတြ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ဥေရာပနဲ႔ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုလုိ ႏုိင္ငံေတြက တုိက္႐ုိက္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ေတြ မရွိတာလုိ၊ အစုိးရရဲ႔ မူ၀ါဒေတြက အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အအုံ အားနည္းခ်က္ေတြကလည္း ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အဟန္႔အတားေတြအျဖစ္နဲ႔ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတာပါ။
ဒါေပမဲ့လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စိတ္၀င္စားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လာေရာက္လည္ပတ္ဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္ေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
“က်မလုိပဲ ဒီကုိမလာခင္မွာ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကသူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီကိုလာတာဟာ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလားဆုိတာ မေသခ်ာဘူးေလ။ ဒါေပမဲ့လည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဒီမွာက်မတုိ႔ ေလွ်ာက္သြားေနတာကုိ လူေတြက ဘယ္လုိထင္ၾကမလဲဆုိတာေတာ့ က်မမသိပါဘူး။ က်မတုိ႔ဒီမွာလာတာကုိ လူေတြက ၀မ္းသာၾကသလား၊ ဒီလုိပဲ ျမင္ၾကသလားေပါ့ရွင္။” ၾသစႀတီးယားႏုိင္ငံသူ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ Michelle ပါ။

ဓာတ္ပုံ - ေအပီ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔က ေရႊတိဂုံ ဘုရားလုိ ေနရာေတြသာမက ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနထုိင္ရာ ေနရာေတြကိုလည္း ခရီးသြားေတြ စိတ္၀င္စားၾကတာပါ။
ဒီႏွစ္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ရဲ႔ ပထမ ၇ လအတြင္းမွာ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံသား အမ်ားစု ပါ၀င္တဲ့ ခရီးသြားေတြအျပင္ အာရွတုိက္က ေတာင္ကုိရီးယား၊ တ႐ုတ္ နဲ႔ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမဏီနဲ႔ အီတလီတုိ႔လုိ ဥေရာပႏုိင္ငံသားေတြလည္း အမ်ားအျပား ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ကုမၸဏီေတြ၊ ဟုိတယ္ေတြမွာ ႀကိဳတင္အမွာေတြ အရင္ထက္ပုိရလာေနတယ္လုိ႔လည္း ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီလုိ အေျခအေနေတြဟာ ႏုိ၀င္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔မွာ စစ္အစုိးရက ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြအတြက္ဆုိၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပခဲ့တာ၊ ဒီေနာက္ တပတ္ေလာက္အၾကာမွာ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဖမ္းဆီးခံထားရာက ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့တာေတြနဲ႔အတူ ပုိၿပီး တုိးတက္လာေလမလား ေမွ်ာ္လင့္မႈေတြလည္း ႀကီးထြားလာေနၾကတာပါ။
အမ်ားစုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူျပန္လြတ္လာတဲ့အတြက္ ခရီးသြားေတြလည္း ပုိၿပီးလာၾကလိမ့္မယ္လုိ႔ သူထင္တဲ့အေၾကာင္း ျမန္မာဧည့္လမ္းညႊန္ ကုိစုိးရီ က ေျပာျပပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြဆုိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရဲ႔ အင္လ်ားကန္နံေဘး ေနအိမ္ကုိ လုိက္လံျပသခုိင္းတာ၊ သူ႔အေၾကာင္းေတြကုိ ေမးျမန္းတာမ်ဳိးေတြလုိ စိတ္၀င္တစား ရွိၾကတယ္လုိ႔လည္း ခရီးသြားလမ္းညႊန္ေတြက ေျပာပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာေတြကုိ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႔ သိလုိသူေတြ၊ စူးစမ္းလုိသူေတြ အတြက္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ စိတ္၀င္စားစရာ တုိင္းျပည္တခု ျဖစ္ေနရတာပါ။
“က်မရဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အျမင္အရကေတာ့ ဒီတုိင္းျပည္ကုိ လူေတြလာေရာက္ လည္ပတ္သင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဒါဟာ စိတ္၀င္စားစရာ၊ ဆဲြေဆာင္မႈရွိတဲ့ တုိင္းျပည္တခုပါ။ လူေတြနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ဆက္ဆံႏုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန ဆုိတာထက္ ပုိပါတယ္။”
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ေရႊတိဂုံဘုရားကုိ လည္ပတ္ေနတဲ့ ဂ်ာမန္ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ Sina Hoelsch ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒသတြင္း ကမာၻလွည့္ခရီးသြား လုပ္ငန္းေတြကုိ စီမံခန္႔ခဲြေနတဲ့ ပစိဖိတ္-အာရွ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအသင္း (PATA) ကေတာ့ ေရွ႔လာမယ့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ ပ်မ္းမွ် ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းကေန ၇ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္အထိ တုိးလာႏုိင္တယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းထားတာပါ။ ျမန္မာအစုိးရရဲ႔ တရား၀င္ ကိန္းဂဏန္းေတြကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း ခရီးသြားေပါင္း ၃ သိန္းေလာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လာခဲ့တယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီပမာဏဟာ ကမာၻလွည့္ခရီးသြား ၁၄ သန္း ေရာက္လာခဲ့တဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ခရီးသြား ၁ သန္း ရွိခဲ့တဲ့ လာအုိလုိ ႏုိင္ငံေတြနဲ႔စာရင္ေတာ့ နည္းပါးေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ခရီးမသြားဖုိ႔ လႈံ႔ေဆာ္ၾကသူေတြကေတာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ရလာႏုိင္တဲ့ ၀င္ေငြေတြဟာ စစ္အစုိးရကုိသာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစလိမ့္မယ္ဆုိၿပီး အလည္အပတ္မလုပ္ပဲ သပိတ္ေမွာက္ဖုိ႔ ေဆာ္ၾသေနၾကတာပါ။

ဓာတ္ပုံ - ေအပီ
ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္း အတြက္ အလားအလာေတြရွိတဲ့ တုိင္းျပည္တခုျဖစ္ေပမဲ့ မတည္ၿငိမ္တဲ့ အေျခအေနေတြက ဒီလုပ္ငန္းအေပၚ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ၁၀ ႀကိမ္ေက်ာ္ ေရာက္ဖူးတဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက Marek Pietrowicz ကေတာ့ ခရီးသြားေတြ အသြားအလာ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် အျပန္အလွန္ အေနနဲ႔ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ ပြင့္လင္းမႈအတြက္လည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
“အခုလက္ရွိ အေျခအေနေတြဟာ တုိင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ အလြန္ေကာင္းသလုိ၊ ခရီးသြားေတြ အတြက္လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဘေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ခရီးသြားေတြ အေနနဲ႔ သတင္းေတြကုိရမယ္။ တုိင္းျပည္အေနနဲ႔လည္း ပြင့္လင္းလာမယ္ဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီလည္း ပုိၿပီးထြန္းကားလာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။”
ဒါေပမဲ့လည္း ပစိဖိတ္-အာရွ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအသင္း (PATA) လုိ အဖဲြ႔အစည္းေတြက အေျခအေနေတြဟာ သတိထားဖုိ႔ လုိဦးမယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ လတ္တေလာ အေျခအေနမွာေတာ့ အေရအတြက္ မ်ားမ်ားစားစား ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ခရီးသြားႏုိင္ဖုိ႔ထက္ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္နဲ႔ အစပ်ဳိးလုပ္ႏုိင္တယ္လုိ႔လည္း အသင္းရဲ႔ ဒုတိယအမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ John Koldowski က အႀကံျပဳခဲ့တာပါ။ ဒါဟာလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္း အတြက္ အလားအလာေတြရွိတဲ့ တုိင္းျပည္တခုဆုိေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရး စီးပြားေရး အေျခအေနေတြဟာ တည္ၿငိမ္တဲ့အဆင့္ကုိ မေရာက္ေသးတာေၾကာင့္လုိ႔ သူကဆုိပါတယ္။
“ဒီအေျခအေနကေန ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ ေစာင့္ၾကည့္ၾကရမွာပါ။ အခုအခ်ိန္ဟာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖုိ႔၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြ ျပန္လုပ္ဖုိ႔ လုပ္ေကာင္းလုပ္ၾကရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားပါတယ္၊ အျပဳသေဘာထားလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵပဲ ရွိပါေသးတယ္။”
ေဒသတြင္း အဖဲြ႔တခုျဖစ္တဲ့ ဧရာ၀တီ-ေခ်ာင္ဖရား-မဲေခါင္ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး မဟာဗ်ဴဟာအဖဲြ႔ ရဲ႔ ႏုိ၀င္ဘာလလယ္တုန္းက ကေမာၻဒီးယားႏုိင္ငံမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ထိပ္သီးအစည္းအေ၀းပဲြမွာေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ အဖဲြ႔၀င္ႏုိင္ငံေတြၾကားမွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ တုိးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္သြားၾကဖုိ႔ အပါအ၀င္ စီးပြားေရး သေဘာတူညီခ်က္ေတြကုိလည္း ရရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလုိပဲ မၾကာေသးခင္ကပဲ မေလးရွားႏုိင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႔နဲ႔ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံ ဟႏြိဳင္ၿမိဳ႔ ဟုိခ်ီမင္းစီတီးၿမိဳ႔ေတြကေန ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ တုိက္႐ုိက္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ေတြ တုိးခ်ဲ႔ေျပးဆဲြ လာတာေတြလည္း ရွိခဲ့တာပါ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ဆန္းပုိင္းကစလုိ႔ ျပည္ပကလာေရာက္ၾကသူေတြကုိ ဆုိက္ေရာက္ဗီဇာေတြ ထုတ္ေပးတာမ်ဳိးလုိ၊ ခရီးသြားလာမႈေတြအေပၚ ကန္႔သတ္မႈေတြ ေလွ်ာ့ေပါ့လာတာေတြကလည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အေပါင္းလကၡဏာအျဖစ္ ျမင္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း ေရြးေကာက္ပဲြကာလ မတုိင္မီမွာပဲ ဒီလုိ ဗီဇာထုတ္ေပးေနတာကုိ ဆုိင္းငံ့တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိခဲ့တာပါ။ ဒီလုိပဲ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖဲြ႔ေတြနဲ႔ ပဋိပကၡေတြ၊ တင္းမာမႈေတြ ႀကံဳေနရတာ၊ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာေတြဟာလည္း ေျပလည္မႈ မရႏုိင္ေသးပဲ ျဖစ္ေနရတာပါ။ ဒီလုိ မူ၀ါဒေတြ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြမွာ မၾကာခနဆုိသလုိ အေျပာင္းအလဲေတြ ရွိေနသမွ်၊ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေတြ တည္ၿငိမ္မႈမရွိသမွ် ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္း အပါအ၀င္ စီးပြားေရး တခုလုံးဟာ အလားအလာေကာင္းေတြနဲ႔ အလွမ္းေ၀းေနလိမ့္ဦးမယ္လုိ႔ စီးပြားေရး အကဲခတ္ေတြ၊ ကၽြမ္းက်င္သူေတြကေတာ့ ႐ႈျမင္ေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

Source : Travel Myanmar Google Group