Monday, May 16, 2011

ျမန္မာ အပါအ၀င္ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ား၌ Ecotourism ျမႇင္႕တင္ရန္ အိႏိၵယ ကူညီမည္

ျမန္မာ အပါအ၀င္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ား၌ ecotourism ျမႇင့္တင္ျခင္းျဖင့္ ခရီးသြား လုပ္ငန္းမွ ၀င္ေငြ ရရွိမႈ ျမင့္တက္ရန္ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံ က ကူညီမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ အစီအစဥ္အရ ecotourism ျမႇင့္တင္ ရာ တြင္ အာဆီယံ ေဒသ အတြင္းရွိ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ အတြက္ အဓိက ကူညီ ေထာက္ပံ့ မည္ျဖစ္ၿပီး ေရွး ေဟာင္း သုေတသန sites မ်ားႏွင့္ သမိုင္း၀င္ သာသနိက အေဆာက္ အအံုမ်ား၊ ေရွး ေဟာင္း အေဆာက္အအံု မ်ား ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ ျပဳျပင္ မြမ္းမံ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား တြင္ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံက အဓိက ကူညီမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ecotourism ျမႇင့္တင္ ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ ခရီးသြား လုပ္ငန္း ပုိမို ေကာင္းမြန္ လာၿပီး ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္ ၀င္ေရာက္မႈ သိသိသာသာ ျမင့္တက္ လာမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံ သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးကိုလည္း အေလးထား ကူညီမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာ-အိႏိၵယ ႏွစ္ႏုိင္ငံ စလံုးရွိ ျမစ္မ်ား အတြင္း ေနထုိင္ေသာ ေရေန သတၱ၀ါမ်ား ထိန္းသိမ္းေရး ကိုလည္း အိႏိၵယ အစုိးရက ကူညီ မည္ျဖစ္သည္။ ပုဂံ- ေညာင္ဦး ေဒသရွိ အာနႏၵာ ဘုရားျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ အတြက္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံက ကူညီမည့္ အစီအစဥ္ကုိ လည္း မၾကာ ေသးမီက လက္မွတ္ ေရးထုိး ခဲ့သည္။

Saturday, May 07, 2011

ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ အခ်ဳိ႕တြင္ လက္မွတ္ရရွိရန္ ခက္ခဲေသာ္လည္း ခရီးစဥ္ထြက္ခြာခ်ိန္၌ ေနရာလြတ္မ်ားရွိေန၊ လက္မွတ္ဖ်က္သိမ္းျခင္းကို ၇၂ နာရီအတြင္း အေၾကာင္းမၾကားပါက အေရးယူသည့္စနစ္ ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခု စတင္က်င့္သံုး

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ အခ်ဳိ႕တြင္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ရရွိရန္ ခက္ခဲေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ စီးနင္းခ်ိန္၌ ခံုေနရာလြတ္မ်ား ရွိေနသည္ကို ၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားထံမွ စံုစမ္းသိရွိရပါသည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုမွလြဲ၍ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲေနေသာ က်န္ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ေရာင္းခ်ျခင္းအား သက္ဆိုင္ရာေလ ယာဥ္လက္မွတ္ အေရာင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ေရာင္းခ်မႈ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိရာ အခ်ိဳ႕ေသာလက္မွတ္ အေရာင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေၾကာင့္ နစ္နာမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိက ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားသည္ လက္မွတ္အေရာင္း ကုိယ္စားလွယ္မွ ႀကဳိတင္မွာၾကားထားသည့္ လက္မွတ္မ်ားအား မည္သည့္ အခ်ိန္ေနာက္ဆံုးထား အတည္ျပဳေပး ရမည္ဟူသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ထြက္ခြာမည့္ရက္နီးကပ္မွ လက္မွတ္ဖ်က္သိမ္းျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ရက္နီးကပ္မွ လက္မွတ္ cancel ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ခရီးသည္တစ္ဦးအတြက္ ဆိုပါက ျပႆနာမရွိ ႏိုင္ေသာ္လည္း ခရီးသည္အဖြဲ႕လိုက္ဆိုပါက နစ္နာမႈမ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဘက္ကလည္း ဘယ္ႏွရက္အတြင္း confirm လုပ္ရမယ္လို႔ အတိအက်မေျပာ ဘူး။ ဒီေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေရာ၊ အမွန္တကယ္ ခရီးသြားခ်င္တဲ့ ခရီးသည္ေရာ နစ္နာမႈေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္”ဟု ခရီးသြားေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦး က ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကလည္း “အဖြဲ႕ ၂၄ ေယာက္ပါတဲ့  group ကိုနီး မွ cancel လုပ္တယ္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ အခက္အခဲေၾကာင့္ အဆင္ေျပမယ့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကို လိုက္ၿပီးခ်ိတ္ထားႏိုင္တယ္ ဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ အဆင္ေျပသြားၿပီဆုိရင္ ဒီဘက္ကို ျပန္အေၾကာင္းၾကား သင့္တယ္။ နီးမွေျပာေတာ့ တကယ္ သြားခ်င္တဲ့ သူေတြလည္း မသြားရဘူး၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကလည္း လက္မွတ္ကုန္ေအာင္ ျပန္ေရာင္းဖို႔ခက္လို႔ နစ္နာပါတယ္” ဟုေျပာျပခဲ့သည္။

“လက္မွတ္ခက္လို႔ Go Show  ၀ယ္ ၿပီး လိုက္သြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြက ဒီကိစၥေတြကို မသိေတာ့၊ ငါသြား၀ယ္ေတာ့ ေလယာဥ္ လက္မွတ္မရဘူး ေျပာတယ္၊ တကယ္စီးေတာ့ ခံုေနရာလြတ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲဆိုၿပီး စိတ္ဆိုးတတ္ၾကပါတယ္။ တမင္သက္သက္ မေရာင္းတာလားဆိုၿပီးေတာင္ ထင္ၾကပါတယ္” ဟု Air Mandalay မွ တာ၀န္ရွိသူက ထပ္မံေျပာျပခဲ့သည္။

ထိုသို႔ခရီးသည္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားဘက္မွ နစ္နာမႈမ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ ခရီးစဥ္တြင္ လိုက္ပါမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၇၂ နာရီ(၃ရက္အတြင္း) confirm  လုပ္ရန္၊ ၇၂ နာရီအတြင္း ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္း အေၾကာင္းမၾကားပါက နစ္နာမႈအတြက္ အေရးယူသည့္ စနစ္ကို Air Mandalay ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ စတင္က်င့္သံုးလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒီစနစ္ကို ခရီးသည္တစ္ဦးခ်င္းထက္၊ group လိုက္ပါမယ့္ သူေတြအတြက္ က်င့္သံုးတာပါ” ဟု အဆိုပါတာ၀န္ရွိသူက ဆက္လက္ ေျပာျပခဲ့သည္။

အဆိုပါ အေရးယူသည့္ စနစ္တြင္ ၇၂နာရီအတြင္း ခရီးစဥ္ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္းကို အေၾကာင္းမၾကား ပါက ျပည္တြင္းခရီးသည္ ဆိုပါက ေငြက်ပ္ ၁၀၀၀၀ ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသည္ဆိုပါက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ ေဒၚလာေပးေဆာင္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Source : News Eleven

Monday, May 02, 2011

အခ်ိန္မွန္ သည္႕ ေလေၾကာင္းလုိင္း အျဖစ္ ျမန္မာ႕ ေလေၾကာင္းကုိ ေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္

အိႏိၵယႏုိင္ငံ အေျခစုိက္ PTI သတင္း ဌာန၏ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္ မ်ားအရ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံ တြင္ ပ်ံသန္း လ်က္ ရွိသည့္ ေလ ေၾကာင္း လိုင္း ၅၁ ခု၏ ၀န္ေဆာင္မႈ ဆန္း စစ္ခ်က္ မွတ္တမ္း ကုိ စာရင္း ေကာက္ယူ ခဲ့ ရာတြင္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ကုိ အခ်ိန္မွန္ သည့္ ေလေၾကာင္း လုိင္း အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈတြင္ ပါ၀င္သည့္ ျပည္ပ ေလေၾကာင္း လိုင္း ၅၁ ခု အနက္ အခ်ိန္မွန္ ထြက္ခြာမႈ၌ ရာခုိင္ႏႈန္း ၁၀၀ ျဖင့္ အမွတ္ျပည့္ ရရွိသည့္ ေလေၾကာင္း လိုင္း ႏွစ္ခု သာရွိၿပီး China Southern ေလ ေၾကာင္းလုိင္း ႏွင့္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း တုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိေလေၾကာင္း လိုင္းႏွစ္ခု ၏ ေနာက္တြင္ အေမရိကန္ ေလေၾကာင္း က ဆႏၵမဲ ၉၆ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ဒုတိယ၊ ကာတာ ေလေၾကာင္းက ဆႏၵမဲ ၉၆ ဒသမ ၄ ရာခုိင္ ႏႈန္းျဖင့္ တတိယ၊ ပင္လယ္ ေကြ႕ ေလေၾကာင္း (Gulf Air)က ဆႏၵမဲ ၉၆ ဒသမ ၁ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ စတုတၳ ေနရာမွ ရပ္ တည္ လ်က္ရွိသည္။

တစ္ခ်ိန္တည္း မွာပင္ ျမန္မာ့ေလ ေၾကာင္းသည္ အခ်ိန္မွန္ ေရာက္ရွိသည့္ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား စာရင္းတြင္လည္း အီဂ်စ္ ေလေၾကာင္း၊ ေတာင္အာဖရိက ေလ ေၾကာင္း၊ တာမင္နစ္ စတန္ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ားႏွင့္ အတူ ရာခုိင္ႏႈန္း ၁၀၀ အမွတ္ ျပည့္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ စင္ကာပူ ေလေၾကာင္း လိုင္းမွာမူ perfect 10 စာရင္းႏွင့္ လဲြေခ်ာ္ ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

Monday, April 18, 2011

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ခရီးသြားမ်ားအေပၚၿပဳမူသည့္ ပံုစံအခ်ိဳ့ေၾကာင္႕ ခရီးသြားျပည္သူအမ်ားစု စိတ္အေႏႇာင္႕အယႇက္ၾကံဳေတြ့ရ၊

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ခရီးသြားမ်ားအေပၚ ၿပဳမူလ်က္ရႇိသည့္ ပံုစံအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူ အမ်ားစု စိတ္အေႏႇာင့္အယႇက္ ႀကံဳေတြ႕ရမႈမ်ားရႇိေနေၾကာင္း ခရီးသြားမ်ားထံမႇ စံုစမ္းသိရႇိရပါသည္။

ႏိုင္ငံတကာမႇ ျမန္မာႏိုင္ငံသို့ ေလေၾကာင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္ရာ အဓိကေလဆိပ္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ျပည္ပထြက္ခြာ၊ ဆိုက္ေရာက္ခရီးသည္မ်ားအား က်င့္သံုးစစ္ေဆးလ်က္ရႇိေသာ အခ်ိဳ႕ေသာစနစ္မ်ားမႇာ ခရီးသည္မ်ားကို စိတ္အေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္ေပၚမႈရႇိေၾကာင္း ဧၿပီလဆန္းက မေလးရႇားႏိုင္ငံ၊ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ သို့သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ခရီးသြားတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။

''ကြၽန္ေတာ ္ႏုိင္ငံေပါင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ သြားလာဖူးပါတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္ ၾကံဳရတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆုိးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တန္းစီတဲ့ေကာင္တာက စစ္ေဆးတာတစ္ေယာက္ကို ငါးမိနစ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အလႇည့္မႇာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ဖုိ့ ရပ္ေပးတာကို သံုးခါတိတိသူေျပာတဲ့အတိုင္း လုိက္ေနေပးရတယ္။ နည္းနည္းစိတ္ မရႇည္လို့ မၿပီးေသးဘူးလားလို့ေမးတာကို ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္းျပန္ေျဖတယ္။ ဒါ လံုး၀မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ အေရးပါတဲ့ ၀င္ထြက္ေပါက္မႇာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တဲ့သူေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးက ဒီထက္ေျပျပစ္ဖုိ့ လိုတယ္။  အခုလိုမ်ဳိး ခရီးသြားေတြမ်ားတဲ့ အခ်ိန္မႇာ ဒါကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ပဲဆိုၿပီး တာ၀န္အေၾကာင္းျပ ရင့္သီးတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ႏုိင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာနဲ့ပါ ဆုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ ႏုိင္ငံတကာေလဆိပ္အသီးသီးကလိုပဲ မလိုအပ္တဲ့ အဆင့္ေတြ၊ ႀကိဳးနီစနစ္ဆန္ဆန္ေတြ မရႇိသင့္ေတာ့ဘူးလို့ ထင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို့ ႏုိင္ငံမႇာ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို အဆင့္ဆင့္ စတင္ေနပါၿပီ။ ႏုိင္ငံတကာနဲ့ ဒီထက္ပို ဆက္ဆံရဦးမႇာပါ''ဟု Business Class လက္မႇတ္ၿဖင့္ ၿပည္ပထြက္ခြာခဲ့သူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ၄င္း၏ ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ကိုျပန္ လည္ ေျပာျပခဲ့သည္။

ျပည္ပသို့ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင့္ ေလဆိပ္အတြင္းမ၀င္ေရာက္မႇီ Airport Tax အားစတင္ေပးေဆာင္ေစၿပီး အဆိုပါ ေလဆိပ္အခြန္ေပးေဆာင္ႏိုင္ရန္ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ ထို့အျပင္ ေလဆိပ္အတြင္းသို့ေရာက္ရႇိၿပီး မိမိစီးနင္းမည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ Check-in လုပ္ေဆာင္ရာတြင္လည္း ေလေၾကာင္းလိုင္းအလိုက္ သတ္မႇတ္ထားသည့္ ေကာင္တာအေရအတြက္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ Check-in လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ အခက္အခဲအခ်ိဳ႕ေတြ႕ၾကံဳရေၾကာင္း သိရသည္။

''ႏိုင္ငံတကာမႇာ ေလဆိပ္အခြန္ေဆာင္ဖို့ ေလဆိပ္မႇာ တန္းစီေစာင့္ေနရတယ္ဆိုတာ မရႇိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ Business Class လိုလက္မႇတ္မ်ိဳးက Check-in လုပ္ဖို့အၾကာ ႀကီးေစာင့္ေနရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီမႇာပ်ံတဲ့ေလယာဥ္ေတြမႇာ Business Class က ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ပါတာေလ။ ပိုက္ဆံကေတာ့ပိုေပးရၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈက ပိုရသင့္တာေပါ့။ Check-in လုပ္ရတဲ့ ေကာင္တာကလည္း ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုစီမႇာ သံုးခုကေနအမ်ားဆံုးေလးခုပဲရႇိေတာ့ ခရီးသည္ ၿပံဳက်လာရင္ စိတ္ရႇည္ရႇည္ထားၿပီးတန္း စီေနရေတာ့တာပဲ'' ဟု ျပည္ပသို့ မၾကာခဏခရီးထြက္ေလ့ရႇိသူ တစ္ဦးက ဆုိသည္။

သက္ဆိုင္ရာေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ Check-in လုပ္ေဆာင္ၿပီးပါက လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ( Immigration)တြင္ Scan ဖတ္ျခင္း၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ားအား စစ္ေဆးျခင္းတို့ကို ျပဳလုပ္ရေၾကာင္း သိရသည္။
''စင္ကာပူႏိုင္ငံမႇာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားေတာင္ မကဘူး၊ ႏိုင္ငံျခားသားျဖစ္ဦးေတာ့ S-Pass၊ Work Permit ရထားရင္ ဘာကတ္မႇ ျဖည့္စရာမလိုဘူး၊ Scan ဖတ္လိုက္တာနဲ့ Data ရၿပီးသား၊ Foreigner Only ပဲျဖည့္ရတယ္။ ဒီမႇာကေတာ့  ႏိုင္ငံျခားသားက Embarkation ကတ္လို့ေခၚတဲ့ ကိုယ္သြားမယ့္ခရီးစဥ္၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြကို ျဖည့္ရသလို ႏိုင္ငံသားလည္း အတူတူ ျဖည့္ရတာပဲ။ ၿပီးရင္ဒီကတ္ကို Immegration မႇာျပရတယ္။ ဒီမႇာ Scan ဖတ္တယ္ဆိုတာက သူမ်ားႏိုင္ငံေတြလို မ်က္စိကိုဖတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္တာျဖစ္ေတာ့ တခါတေလ ကင္မရာတည့္တည့္ မေရာက္ရင္ ခရီးသည္က ဟိုေနရာေရႊ႕၊ ဒီေနရာေရႊ႕ေပးရတာတို့ လုပ္ေပးရတယ္''ဟုႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ရႇင္းျပသည္။

ခရီးသြားကုမၸဏီတစ္ခုမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးကလည္း'' ဒီႏိုင္ငံကေန ထြက္ခြာမယ့္သူတိုင္း လုပ္ေနရတဲ့ D-form ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာမႇာ မရႇိေတာ့ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာစမႇာ သန္းေခါင္စာရင္းမေကာက္ေသးေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကေန ဘယ္ေလာက္ထြက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္၀င္သလဲ သိရေအာင္ D-form (ထြက္ခြာခြင့္ပံုစံ) ကို အဲဒီကတည္းက ေကာက္ခဲ့တာ။ အဲဒီစနစ္ႀကီးက အခုထက္ထိ က်န္ေနေသးတာ'' ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။

ျပည္ပသို့ သြားေရာက္လိုသူမ်ားသည္ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ေကာင္တာတြင္ ထိုသို့အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးခံကာ တခါတရံ စာရြက္စာတမ္းမ်ား လိုအပ္မႈေၾကာင့္ လိုအပ္သည့္ စာရြက္စာတမ္းႏႇင့္ အတူျပန္လည္ အစစ္ေဆးခံရန္ တဖန္ေစာင့္ဆိုင္းတန္းစီရျခင္းမ်ား ရႇိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ စစ္ေဆးသည့္ ေကာင္တာမႇာလည္း ႏိုင္ငံသားအတြက္ ေလးခု၊ ႏိုင္ငံျခားသားအတြက္ေလးခု၊ ေပါင္းရႇစ္ခုသာရႇိၿပီး ေလယာဥ္မ်ားထြက္ခြာခ်ိန္တူညီေနပါက စစ္ေဆးႏိုင္သည့္ ေကာင္တာႏႇင့္ ခရီးသည္ဦးေရ မမ်တမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

'' Immigration  မႇာ ခရီးသည္ကို စစ္တဲ့အခ်ိန္က တစ္ဦးကို ႏႇစ္မိနစ္ေလာက္ ၾကာတယ္ထား၊ ေကာင္တာတစ္ခုမႇာ တစ္နာရီကို အေယာက္ ၃၀ ေလာက္ပဲ စစ္ႏိုင္တယ္။ မနက္ပိုင္းဆို ေလယာဥ္ေတြက ငါးစင္း၊ ေျခာက္စင္းေလာက္ တၿပိဳင္နက္တည္း လိုလိုထြက္ေနတာ၊ တစ္စင္းမႇာ ခရီးသည္ ပ်မ္းမ် ၁၅၀ ေလာက္ရႇိတယ္။ ဒီေတာ့ အဆင္မေျပဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ခရီးသြားေတြမ်ားၿပီး ေလယာဥ္ေတြ ပိုတိုးဆြဲရင္ ဒီထက္ပိုဆိုးႏိုင္တယ္''ဟု ခရီးသြားေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက ေထာက္ျပခဲ့သည္။

''သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမႇာလည္း ခရီးသည္မ်ားရင္ မိနစ္၅၀၊ တစ္နာရီနီးပါးေလာက္ေတာ့ အခ်ိန္ေပးရတာပါပဲ။ ဒီမႇာက Immigration ေကာင္တာနည္းတာရယ္၊   ကိုယ့္ ႏိုင္ငံသားကို တစိမ္းလိုပဲ စစ္ေဆးေနတာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားကို စစ္သလိုပဲ စစ္တာ။ ဒီကလူေတြက ျပည္ပကိုသြားရင္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားလို အစစ္ခံရတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမႇာလည္း ဦးစားေပး အဆင့္ထဲမႇာ မပါဘူး။ စာရြက္စာတမ္းကိစၥေတြကလည္း မ်ားမႇမ်ား၊ ႀကိဳးနီစနစ္ေတြကို ေျဖေလ်ာ့ေပးသင့္ပါၿပီ'' ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျပည္ပမႇ ေရာက္ရႇိလာသည့္ သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း Immigration ေကာင္တာတြင္ အခ်ိန္ေပး စစ္ေဆးခံရျခင္းမ်ား၊ မိမိ၏ အထုတ္အပိုး ပစၥည္းမ်ား ေရြးယူရာ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္မႈမ်ားစသည့္ စိတ္အေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္စရာမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕ရမႈမ်ားရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၀၇ခုႏႇစ္၊ စက္တင္ဘာလမႇစကာ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ခရီးသြား႑မႇာ ၂၀၁၀ခုႏႇစ္ ပြင့္လင္းရာသီကာလတြင္မူ ခရီးသြားလာမႈ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ အတြင္းတြင္လည္း ခရီးသြားလာေရာက္မႈမႇာ ယမန္ႏႇစ္မ်ားကထက္ ပိုမိုျမင့္တက္ႏိုင္ၿပီး ခရီးသြားက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏိုင္သည့္ အေျခအေနတြင္ရႇိေၾကာင္း ခရီးသြားေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုသို့ ခရီးသြားလာမႈ ျမင့္တက္လာမႈႏႇင့္အတူ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အဓိက ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ေလဆိပ္တစ္ခု၏ အခန္းက႑မႇာ အေရးႀကီးလႇေၾကာင္း၊ ခရီးသြားအား ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ပိုမိုေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို ''ဒီႏႇစ္မႇာ ခရီးသြားေတြ အမ်ားႀကီး၀င္လာတယ္။ ဒီက သြားတဲ့သူေတြလည္း အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီလို တိုးတက္လာတာနဲ့ အတူတူ ေလဆိပ္နဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ခရီးသြားေတြကို အခ်ိန္ကုန္သက္သာၿပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈစနစ္ကို ေပးႏိုင္ရပါမယ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဘက္ကလည္း ေျပျပစ္တဲ့ဆက္ဆံေရး၊ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေတြ ဒီထက္ပိုေပးႏိုင္ရမယ္။''ဟု ၀ါရင့္ေလယာဥ္မႇဴးႀကီးတစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Source : News Eleven

Monday, April 04, 2011

ေက်ာက္တံခါး ပြင့္ခဲ့မႈေၾကာင့္ အေလာင္းေတာ္ကႆပသုိ႔ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္မႈ ပုိမုိမ်ားျပား


တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေက်ာက္တံခါး ပြင့္ခဲ့သည္ ဆုိျခင္းေၾကာင့္ ယခုႏႇစ္ တေပါင္းပြဲေတာ္သုိ႕ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား ယခင္ႏႇစ္မ်ားကထက္ ပုိမုိမ်ားျပားခဲ့သည္ဟု သိရႇိရသည္။

''အေလာင္းေတာ္ကႆပ တေပါင္းပြဲက ေယာနယ္၊ ေတာင္တြင္းေခ်ာင္၊ ဆယ္ရြာေခ်ာင္နဲ႔ ကနီနယ္ဘက္ကလူေတြ ရြာဘက္က ဘုရားဖူးေတြလာတဲ့ ပြဲပါ။ ဒီႏႇစ္မႇာေတာ့ ေက်ာက္တံခါးပြင့္တယ္ ဆုိတာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပၚက ဧည့္သည္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာတာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိ အိပ္စရာေနရာ မေလာက္ေတာ့ ေျမႀကီးေပၚေတာင္ အိပ္ၾကရပါတယ္။ ကားအစီး ၂၀၀ ေက်ာ္လာတယ္လုိ႔ ဂိတ္က စာရင္းေတြအရ သိရႇိရပါတယ္။ ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ လာတဲ့သူလည္း မ်ားပါတယ္။ ပခုကၠဴနယ္ကဆုိရင္ စက္ဘီးနဲ႔လာတာ ေတြ႕တယ္လုိ႔ သိရတယ္။ ဒီႏႇစ္ တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔မႇာ ေက်ာက္တံခါးပြင့္တယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ ဒီႏႇစ္ လူပုိမ်ားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အရင္ႏႇစ္ေတြႏႇစ္ေတြက ဒီေလာက္ ဘုရားဖူး မမ်ားခဲ့ဘူး''ဟု အက်ဳိးေဆာင္ ဆရာေတာ္ ဦးသုမနက မိန္႔ၾကားခဲ့ပါသည္။

အေလာင္းေတာ္ကႆပ တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔ပြဲသည္ ဆရာေတာ္ ဦးသုမနမႇ ဦးေဆာင္က်င္းပေသာပြဲ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္ေလ့ရႇိၿပီး တေပါင္းလျပည့္ေန႔ပြဲသည္ အေလာင္းေတာ္ ကႆပ၏ ပုံမႇန္ ဘုရားပြဲ က်င္းပသည့္ရက္ ျဖစ္ကာ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ၀န္းက်င္ျဖစ္ေသာ ေယာနယ္၊ ေတာင္တြင္းေခ်ာင္၊ ဆယ္ရြာေခ်ာင္၊ ကနီၿမိဳ႕နယ္၊ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္မ်ား အတြင္းရႇိ ေက်းရြာမ်ားမႇ ႐ုိးရာဓေလ့အရ ႏႇစ္စဥ္ ပုံမႇန္ လာေရာက္ၾကသည္။
Source : News Eleven