ႏုိင္ငံပုိင္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ပုဂၢလိကပုိင္ လႊဲေျပာင္းေရးအစီအစဥ္အျဖစ္ နအဖစစ္အစုိးရပုိင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (Myanmar Airways International) အမ္ေအအုိင္လုိင္းကုိ ကေမာၻဇ စီးပြားေရးအင္အားစုသုိ႔ လႊဲေျပာင္းေပးလုိက္ၿပီး “အဲကေမာၻဇ” ေလေၾကာင္းလုိင္းအမည္ျဖင့္ လုပ္ငန္းစတင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ကမာရြတ္ၿမဳိ႕နယ္ရွိ ကေမာၻဇဘဏ္႐ုံးခ်ဳပ္မွ တာဝန္ရွိသူတဦးက “ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (အမ္ေအအုိင္) ရဲ႕ ပုိင္ဆုိင္မႈအေနနဲ႔ ကေမာၻဇအုပ္စုက (၈၀) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ အစုိးရရဲ႕ ျမန္မာအဲေဝးဘက္က (၂၀) ရာခုိင္ႏႈန္း အစုဝင္အေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က လႊဲေျပာင္းတာ ၿပီးပါၿပီ။ လာမယ့္ ေအာက္တုိဘာလမွာ အဲကေမာၻဇအေနနဲ႔စတင္သြားမွာပါ” ဟု ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာၾကားသည္။
အဲကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလုိင္းအတြက္ ကေနဒါႏုိင္ငံထုတ္ ထုိင္ခုံ (၁၀၀) ပါသည့္ MA-60 ႏွင့္ ATR-72 (၅) စင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကုိ စတင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ Guangzhou ျပည္ပ ခရီးစဥ္အတြက္ Airbus A-320 ျဖင့္ တုိးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း ကေမာၻဇ စီးပြားေရးအင္အားစုမွ သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ အမ္ေအအုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားအျပင္ ဘန္ေကာက္၊ ကြာလာလမ္ပူ၊ စင္ကာပူႏွင့္ ဂါယာ စသည့္ အာရွႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္မ်ားကုိ ပုံမွန္ပ်ံသန္းလ်က္ရွိသည္။
ယခု ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိခ့ဲေသာ ကမာၻဇဘဏ္ပုိင္ရွင္ ဦးေအာင္ကုိဝင္းသည္ နအဖစစ္အစုိးရ ဒုေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ေမာင္ေအးႏွင့္ ရင္းႏွီးသူအျဖစ္ လူသိမ်ားၿပီး ျမန္မာဘီလီယံအုပ္စု ကုမၸဏီ၊ နီလာ႐ုိးမ ကုမၸဏီ၊ အေရွ႕႐ုိးမကုမၸဏီ အပါအဝင္ ျမန္မာ့လိဂ္ ကေမာၻဇ ေဘာလုံးအသင္းကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသူလည္း ျဖစ္သည္။
“ဒီအစုိးရက သူတုိ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့၊ သူတုိ႔ၾသဇာခံတဲ့ စီးပြားေရးသမားတခ်ဳိ႕ကုိပဲ ပုဂၢလိကပုိင္ လႊဲတဲ့လုပ္ငန္းေတြကုိ ေပးေနတာေလ။ အရင္က ေတဇက အဲပုဂံကုိ လုပ္ခြင့္ရသြားတယ္။ အဲရန္ကုန္၊ အဲမႏၲေလးတုိ႔ကုိလည္း သူတုိ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့သူေတြကုိပဲ လုပ္ခြင့္ခ်ေပးတာတယ္။ အမွန္က ဒီပုဂၢလိလုပ္ငန္းေတြမွာ အစုိးရလူႀကီးေတြ ကုိယ္တုိင္က ရွယ္ယာပါေနတာေလ။ အခု Myanmar Airways International ကုိ လုပ္ခြင့္ရတဲ့ ဦးေအာင္ကုိဝင္း (အမ်ားေခၚ ဆရာေက်ာင္း) က နံပါတ္(၂) အႀကီးအကဲ ေမာင္ေအးရဲ႕ လက္ေဝခံတေယာက္ေလ” ဟု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
အမ္ေအအုိင္ ေလေၾကာင္းသည္ အာရွႏုိင္ငံ (၇) ႏုိင္ငံသုိ႔ ပ်ံသန္းေနသည့္ ဦးေတဇပုိင္ အဲပုဂံ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းႏွင့္ ၿပဳိင္ဘက္ေလေၾကာင္းတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔က ေျပာသည္။
အဲပုဂံ၊ အဲမႏၲေလး၊ အဲရန္ကုန္ေလေၾကာင္းတု႔ိအျပင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက လႊဲေျပာင္းမည့္ အဲကေမာၻဇသည္ စတုတၳေျမာက္ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းျဖစ္သည္။
နအဖစစ္အစုိးရက ပထမဆုံး ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းအျဖစ္ အဲမႏၲေလးလုိင္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က စတင္လႊဲေျပာင္းခဲ့သည္။
ယခုအခါ အမ္ေအအုိင္ႏွင့္ အျခားႏုိင္ငံျခား ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီ (၁၃) ခုတုိ႔က ရန္ကုန္ၿမဳိ႕မွ အာရွႏုိင္ငံ (၁၂) ႏုိင္ငံသုိ႔ ပ်ံသန္းေနၿပီး (၂၀၀၉-၁၀) ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္မွ စုစုေပါင္းဝင္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၆.၅၄) မီလီယံ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ဌာနဆုိင္ရာမွ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ စာရင္းအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ကမာရြတ္ၿမဳိ႕နယ္ရွိ ကေမာၻဇဘဏ္႐ုံးခ်ဳပ္မွ တာဝန္ရွိသူတဦးက “ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (အမ္ေအအုိင္) ရဲ႕ ပုိင္ဆုိင္မႈအေနနဲ႔ ကေမာၻဇအုပ္စုက (၈၀) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ အစုိးရရဲ႕ ျမန္မာအဲေဝးဘက္က (၂၀) ရာခုိင္ႏႈန္း အစုဝင္အေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က လႊဲေျပာင္းတာ ၿပီးပါၿပီ။ လာမယ့္ ေအာက္တုိဘာလမွာ အဲကေမာၻဇအေနနဲ႔စတင္သြားမွာပါ” ဟု ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာၾကားသည္။
အဲကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလုိင္းအတြက္ ကေနဒါႏုိင္ငံထုတ္ ထုိင္ခုံ (၁၀၀) ပါသည့္ MA-60 ႏွင့္ ATR-72 (၅) စင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကုိ စတင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ Guangzhou ျပည္ပ ခရီးစဥ္အတြက္ Airbus A-320 ျဖင့္ တုိးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း ကေမာၻဇ စီးပြားေရးအင္အားစုမွ သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ အမ္ေအအုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားအျပင္ ဘန္ေကာက္၊ ကြာလာလမ္ပူ၊ စင္ကာပူႏွင့္ ဂါယာ စသည့္ အာရွႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္မ်ားကုိ ပုံမွန္ပ်ံသန္းလ်က္ရွိသည္။
ယခု ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိခ့ဲေသာ ကမာၻဇဘဏ္ပုိင္ရွင္ ဦးေအာင္ကုိဝင္းသည္ နအဖစစ္အစုိးရ ဒုေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ေမာင္ေအးႏွင့္ ရင္းႏွီးသူအျဖစ္ လူသိမ်ားၿပီး ျမန္မာဘီလီယံအုပ္စု ကုမၸဏီ၊ နီလာ႐ုိးမ ကုမၸဏီ၊ အေရွ႕႐ုိးမကုမၸဏီ အပါအဝင္ ျမန္မာ့လိဂ္ ကေမာၻဇ ေဘာလုံးအသင္းကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသူလည္း ျဖစ္သည္။
“ဒီအစုိးရက သူတုိ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့၊ သူတုိ႔ၾသဇာခံတဲ့ စီးပြားေရးသမားတခ်ဳိ႕ကုိပဲ ပုဂၢလိကပုိင္ လႊဲတဲ့လုပ္ငန္းေတြကုိ ေပးေနတာေလ။ အရင္က ေတဇက အဲပုဂံကုိ လုပ္ခြင့္ရသြားတယ္။ အဲရန္ကုန္၊ အဲမႏၲေလးတုိ႔ကုိလည္း သူတုိ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့သူေတြကုိပဲ လုပ္ခြင့္ခ်ေပးတာတယ္။ အမွန္က ဒီပုဂၢလိလုပ္ငန္းေတြမွာ အစုိးရလူႀကီးေတြ ကုိယ္တုိင္က ရွယ္ယာပါေနတာေလ။ အခု Myanmar Airways International ကုိ လုပ္ခြင့္ရတဲ့ ဦးေအာင္ကုိဝင္း (အမ်ားေခၚ ဆရာေက်ာင္း) က နံပါတ္(၂) အႀကီးအကဲ ေမာင္ေအးရဲ႕ လက္ေဝခံတေယာက္ေလ” ဟု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
အမ္ေအအုိင္ ေလေၾကာင္းသည္ အာရွႏုိင္ငံ (၇) ႏုိင္ငံသုိ႔ ပ်ံသန္းေနသည့္ ဦးေတဇပုိင္ အဲပုဂံ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းႏွင့္ ၿပဳိင္ဘက္ေလေၾကာင္းတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔က ေျပာသည္။
အဲပုဂံ၊ အဲမႏၲေလး၊ အဲရန္ကုန္ေလေၾကာင္းတု႔ိအျပင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက လႊဲေျပာင္းမည့္ အဲကေမာၻဇသည္ စတုတၳေျမာက္ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းျဖစ္သည္။
နအဖစစ္အစုိးရက ပထမဆုံး ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းအျဖစ္ အဲမႏၲေလးလုိင္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က စတင္လႊဲေျပာင္းခဲ့သည္။
ယခုအခါ အမ္ေအအုိင္ႏွင့္ အျခားႏုိင္ငံျခား ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီ (၁၃) ခုတုိ႔က ရန္ကုန္ၿမဳိ႕မွ အာရွႏုိင္ငံ (၁၂) ႏုိင္ငံသုိ႔ ပ်ံသန္းေနၿပီး (၂၀၀၉-၁၀) ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္မွ စုစုေပါင္းဝင္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၆.၅၄) မီလီယံ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ဌာနဆုိင္ရာမွ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ စာရင္းအရ သိရသည္။
Source : Khitpyaing (Photo by SeattlePi)
No comments:
Post a Comment
Thank you for your comment on my blog, Anythig you can suggesting and discuss to me.