ျပည္တြင္း ျပည္ပသို႔ ေျပးဆြဲသည့္ ေလေၾကာင္း လိုင္းတခ်ိဳ႕ အလြန္အမင္း အ႐ံႈးေပၚေနသျဖင့္ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနသို႔ အခြန္ မေပးေဆာင္ ႏိုင္ၾကေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
အခြန္မေဆာင္ ႏိုင္သျဖင့္ ေလယာဥ္ျပဳျပင္ရန္ အပိုပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ အပိတ္ခံရေသာ အဲပုဂံ၊ ရန္ကုန္ အဲယားေဝးႏွင့္ အဲ မႏၲေလး ေလေၾကာင္းလိုင္း ၃ ခုအနက္ အဲပုဂံ တခုသာ အေႂကြးက်န္မ်ား သြားေရာက္ ေပးေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေဆာင္စရာရွိတာ အားလံုးေဆာင္ၿပီးပါၿပီ။ အရင္တုန္းက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက ႐ႈံးတယ္ဆုိၿပီး အခြန္မေဆာင္ဘဲ ေနၾကတာ။ အခြန္ဦးစီးဌာနက ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ဆိုတာ ႐ႈံး႐ံႈးျမတ္ျမတ္ ေပးရမွာပဲဆုိၿပီး ေတာင္းတာ။ အခုေတာ့ အားလံုးေဆာင္ၿပီးၿပီ” ဟု အဲပုဂံေလေၾကာင္းလုိင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
လိုအပ္သည့္ ေလယာဥ္အပိုပစၥည္း တင္သြင္းရန္ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၏ အခြန္ေႂကြးက်န္ ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ လိုအပ္သည္ဟု သိရသည္။
တခ်ိဳ႕ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္မႈတြင္ အက်ံဳးဝင္ေနသျဖင့္ အႀကီးစားျပင္ဆင္မႈမ်ားအတြက္ အပိုပစၥည္း ဝယ္ယူရန္ အခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုမွ မန္ေနဂ်ာတဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္အဲယားေ၀းႏွင့္ အဲမႏၲေလး ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔သည္ ATR-42 ႏွင့္ ATR-72 ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။
အဲမႏၲေလး ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ေလယာဥ္အစိတ္အပိုင္းတခ်ဳိ႕ကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည့္ အပုိပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ မရသည့္အတြက္ ခရီးစဥ္မ်ားကို ရပ္နားၿပီး ေလယာဥ္ကို ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕တြင္ သြားေရာက္ ျပဳျပင္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
အဲမႏၲေလး ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားကို ဇူလုိင္လကုန္မွ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ ရပ္နားထားၿပီး ေလယာဥ္ျပင္ဆင္မႈ မၿပီးပါက သတ္မွတ္ရက္ထက္ ပုိၾကာႏုိင္သည္ဟု ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေအဂ်င္စီမ်ားက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္အဲယားေ၀းမွ ၀န္ထမ္းတဦးကလည္း ၎တုိ႔ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ မၾကာမီ ခရီးစဥ္မ်ား ရပ္နားၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံတႏုိင္ငံသို႔ ေလယာဥ္သြားေရာက္ျပဳျပင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိသည္ဟု ေျပာသည္။
၎တုိ႔ေလေၾကာင္းလုိင္းမွ အင္ဂ်င္နီယာဌာနက ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ရန္ လဲလွယ္ရမည့္ ပစၥည္းမ်ားစာရင္းကို မၾကာခဏ တင္ျပေသာ္လည္း လတ္တေလာတြင္ လဲလွယ္ေပးႏုိင္ျခင္းမရွိဟု ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေလယာဥ္အမ်ားစုမွာ ႏွစ္ကာလ ၾကာရွည္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ေန႔စဥ္လိုလိုပင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။
“ေလယာဥ္ဆုိတာက ကားတုိ႔၊ ရထားတုိ႔လုိ မဟုတ္ဘူး။ စက္တခုခု ခြ်တ္ယြင္းၿပီဆုိတာနဲ႔ အေပၚမွာ ပါလာတဲ့ ခရီးသည္ေတြ အသက္ဆံုး႐ႈံးၿပီမွတ္။ လုိတဲ့စက္ကိရိယာ တင္သြင္းလုိ႔မရလုိ႔ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ခရီးသည္ေတြအတြက္က အႏၲရာယ္အရမ္းမ်ားတယ္” ဟု အဆုိပါအရာရွိက ဆက္လက္ေျပာသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္း ေလယာဥ္ျပင္ဆင္ေရးဌာနမွ စက္ျပင္အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးကလည္း “ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းက ေလယာဥ္ေတြက ေလယာဥ္ထြက္မယ္ဆုိ ေနာက္တစီးက အစိတ္အပုိင္းကို ထြက္မယ့္ေလယာဥ္မွာ ေျပာင္းတပ္၊ ေနာက္တစီးထြက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီေလယာဥ္ကဟာကို ဒီဘက္ေျပာင္းတပ္နဲ႔ အဲဒီလုိ ထြက္ေနရတာ” ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လတ္တေလာ ျပည္တြင္းေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားမွာ အဲမႏၲေလး၊ ရန္ကုန္အဲယားေ၀း၊ အဲပုဂံ၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
အခြန္မေဆာင္ ႏိုင္သျဖင့္ ေလယာဥ္ျပဳျပင္ရန္ အပိုပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ အပိတ္ခံရေသာ အဲပုဂံ၊ ရန္ကုန္ အဲယားေဝးႏွင့္ အဲ မႏၲေလး ေလေၾကာင္းလိုင္း ၃ ခုအနက္ အဲပုဂံ တခုသာ အေႂကြးက်န္မ်ား သြားေရာက္ ေပးေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေဆာင္စရာရွိတာ အားလံုးေဆာင္ၿပီးပါၿပီ။ အရင္တုန္းက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက ႐ႈံးတယ္ဆုိၿပီး အခြန္မေဆာင္ဘဲ ေနၾကတာ။ အခြန္ဦးစီးဌာနက ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ဆိုတာ ႐ႈံး႐ံႈးျမတ္ျမတ္ ေပးရမွာပဲဆုိၿပီး ေတာင္းတာ။ အခုေတာ့ အားလံုးေဆာင္ၿပီးၿပီ” ဟု အဲပုဂံေလေၾကာင္းလုိင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
လိုအပ္သည့္ ေလယာဥ္အပိုပစၥည္း တင္သြင္းရန္ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၏ အခြန္ေႂကြးက်န္ ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ လိုအပ္သည္ဟု သိရသည္။
တခ်ိဳ႕ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္မႈတြင္ အက်ံဳးဝင္ေနသျဖင့္ အႀကီးစားျပင္ဆင္မႈမ်ားအတြက္ အပိုပစၥည္း ဝယ္ယူရန္ အခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုမွ မန္ေနဂ်ာတဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္အဲယားေ၀းႏွင့္ အဲမႏၲေလး ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔သည္ ATR-42 ႏွင့္ ATR-72 ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။
အဲမႏၲေလး ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ ေလယာဥ္အစိတ္အပိုင္းတခ်ဳိ႕ကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည့္ အပုိပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ မရသည့္အတြက္ ခရီးစဥ္မ်ားကို ရပ္နားၿပီး ေလယာဥ္ကို ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕တြင္ သြားေရာက္ ျပဳျပင္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
အဲမႏၲေလး ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားကို ဇူလုိင္လကုန္မွ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ ရပ္နားထားၿပီး ေလယာဥ္ျပင္ဆင္မႈ မၿပီးပါက သတ္မွတ္ရက္ထက္ ပုိၾကာႏုိင္သည္ဟု ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေအဂ်င္စီမ်ားက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္အဲယားေ၀းမွ ၀န္ထမ္းတဦးကလည္း ၎တုိ႔ေလေၾကာင္းလုိင္းသည္ မၾကာမီ ခရီးစဥ္မ်ား ရပ္နားၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံတႏုိင္ငံသို႔ ေလယာဥ္သြားေရာက္ျပဳျပင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိသည္ဟု ေျပာသည္။
၎တုိ႔ေလေၾကာင္းလုိင္းမွ အင္ဂ်င္နီယာဌာနက ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ရန္ လဲလွယ္ရမည့္ ပစၥည္းမ်ားစာရင္းကို မၾကာခဏ တင္ျပေသာ္လည္း လတ္တေလာတြင္ လဲလွယ္ေပးႏုိင္ျခင္းမရွိဟု ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေလယာဥ္အမ်ားစုမွာ ႏွစ္ကာလ ၾကာရွည္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ေန႔စဥ္လိုလိုပင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။
“ေလယာဥ္ဆုိတာက ကားတုိ႔၊ ရထားတုိ႔လုိ မဟုတ္ဘူး။ စက္တခုခု ခြ်တ္ယြင္းၿပီဆုိတာနဲ႔ အေပၚမွာ ပါလာတဲ့ ခရီးသည္ေတြ အသက္ဆံုး႐ႈံးၿပီမွတ္။ လုိတဲ့စက္ကိရိယာ တင္သြင္းလုိ႔မရလုိ႔ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ခရီးသည္ေတြအတြက္က အႏၲရာယ္အရမ္းမ်ားတယ္” ဟု အဆုိပါအရာရွိက ဆက္လက္ေျပာသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္း ေလယာဥ္ျပင္ဆင္ေရးဌာနမွ စက္ျပင္အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးကလည္း “ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းက ေလယာဥ္ေတြက ေလယာဥ္ထြက္မယ္ဆုိ ေနာက္တစီးက အစိတ္အပုိင္းကို ထြက္မယ့္ေလယာဥ္မွာ ေျပာင္းတပ္၊ ေနာက္တစီးထြက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီေလယာဥ္ကဟာကို ဒီဘက္ေျပာင္းတပ္နဲ႔ အဲဒီလုိ ထြက္ေနရတာ” ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လတ္တေလာ ျပည္တြင္းေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားမွာ အဲမႏၲေလး၊ ရန္ကုန္အဲယားေ၀း၊ အဲပုဂံ၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
source : Irrawaddy
No comments:
Post a Comment
Thank you for your comment on my blog, Anythig you can suggesting and discuss to me.